Kamer/App gezocht Rome febr 2012

Ha iedereen,
In februari 2012 ga ik voor een jaar in Rome studeren. De universiteit ligt in het centrum van Rome.
Iemand ideetjes voor een leuke kamer/appartement in Rome (aangezien ik student ben, niet te duur)?
Alle suggesties zijn van harte welkom.
Ik hoor het graag en grazie mille!!

Als ik jou was zou ik ook de Universiteit te Rome aanschrijven die zal op z’n minst hierover toch ook een database hebben.

Iemand met concrete ideetjes ?

Ja, helaas regelen zij vooral huisvesting voor de italiaanse studenten, dus schiet dat niet zo op!
Wel super dat je meedenkt!

Je zou eigenlijk in contact moeten komen met Nederlanders die er nu wonen (studeren). Goedkope kamers zul je er echter niet vinden. Ik woonde in de buurt van stazione Termini en betaalde voor 10m 450 euro. Je hebt wel wat goedkopere kamers voor 350 euro, maar dat is dan vaak een camera doppia (dus waar je met z’n tweeen slaapt). Ik zou niet rekenen op een kamer onder de 400 euro per maand. Wat veel Erasmusstudenten doen, is de eerste dagen in een hostel slapen. Op de uni hangen vele prikborden met aangeboden kamers. Je maakt dan een afspraak en gaat daar langs. Ze kennen niet echt het systeem van hospiteren. Als de huisbaas jou goedkeurt en jij wilt de kamer ook, heb je hem! Als je meer wilt weten, mag je gerust even mailen!