Hallo allemaal!
Ik ben nu in Argentinie, komende zondag (20 okt) willen we in Buenos Aires een voetbalwedstrijd bezoeken.
Nu zag ik dat Boca uitspeelt, maar River Plate speelt wel thuis.
Weet iemand hoe ik aan twee kaartjes kan komen?
Groetjes Ron
Je zou het gewoon nu al aan de kassa’s kunnen proberen, het hangt er een beetje vanaf of het een belangrijke wedstrijd is of niet.
Ik zie dat River tegen Belgrano speelt,moet dus kunnen denk ik, gewoon proberen.
of je kunt via een bureau een kaartje kopen maar dan betaal je de hoofdprijs!!! Wie weet kan het hostel/hotel of waar je ook verblijft wat kan regelen?
Gewoon even googelen op tickets River Plate en je krijgt een heleboel websites te zien.
Ik heb zelf het geluk gehad 2x de Superclasico (River-Boca)te mogen meemaken en dat was echt super!!! Wat een sfeer, dat wil je niet weten!!! Ik hoop dat het lukt enne… Vamos River!!!
Ron, ik kon tickets voor Boca regelen via Virginie van frombatoz. Ik weet niet of zij ook tickets voor River kan fiksen. Anders zeker even checken waar je logeert. De eigenaar van de B&B waar wij verbleven fikste voor ons tickets voor Argentinië-Peru. Zo kwam ik ook eens in het stadion van River.
@Gallina: op Boca was er afgelopen zondag ook wel wat sfeer nav de Clasico van de week voordien
Bedankt voor de reacties,
We vliegen morgen vanuit Salta naar Buenos Aires.
Ik zal dan meteen even bij de B&B vragen naar kaartjes.
Is het gevaarlijk om zelfstandig naar het stadion te gaan of kan ik beter georganiseerd gaan?
Wat zijn ongeveer de prijzen?
De Clasico zou helemaal geweldig zijn om mee te maken, maar dan moet je ook maar net geluk hebben dat je er tussen kunt komen. Ik hoop dat er bij River net zo’n sfeertje is als bij Boca.
Groetjes Ron
Bij River zou je het nog kunnen proberen om zelfstandig naar het stadion te gaan (hoewel ik altijd aanraad om het georganiseerd te doen). Bij La Bombonera laat je dat beter uit je hoofd.
Een beetje “off the record”, maar wel leuk voor de voetballiefhebbers: a.s. zondag is er die andere interessante “clasico”, tussen Newell´s Old Boys en Rosario Central. In Rosario dus, een stad gesplits door de liefde voor deze 2 legendarische clubs. Zelfs de NY Times heeft er zojuist een artikel over gepubliceerd…extra interessant omdat Newell´s wel eens zowel de “clausura” als de “apertura” kan gaan winnen.
Ron6544, Superclasico was 2 weken geleden. Prijzen hangen dus af waar je de kaartjes koopt en waar je gaat zitten Popular is het goedkoopste, dan zit je midden tussen de fanatieke aanhang en waarschijnlijk bij de harde kern. Lange zijden zijn wat “veiliger”. Ik ben er destijds ongeorganiseerd samen met mijn dochter heengegaan en voelde me echt niet onveilig, het barst er van de ME hahaha!
Laat je afzetten met een taxi, ze rijden niet helemaal tot aan het stadion dan, en loop gewoon met iedereen mee.
Laat even weten of het gelukt is en wat je er vond vond. El Monumental is het mooiste stadion wat er bestaat!
Veel plezier!
Ik ben niet zo’n kenner van Argentinië als Gallina, Chenque of Flipsen, maar vorige week was ik wel in zowel El Monumental als la Bombonera op eigen houtje.
Tegenwoordig is het niet meer toegelaten dat er bezoekende supporters aanwezig zijn bij de wedstrijden in de Primera. Het valt dus echt wel mee wat de veiligheid betreft. Ik begrijp dat tips die gegeven worden, maar het is vooral een zaak van je gezond verstand te gebruiken. Je kan heus wel op bepaalde plaatsen in La Boca een wandelingetje maken, maar loop er niet met rijkdom te koop. Net zo goed kun je op eigen houtje naar het voetbal (en het zal je een hoop geld besparen).
Als je iets of wat gewend bent om naar voetbalwedstrijden te gaan, weet je wel een beetje hoe je te gedragen. Sjaaltje of truitje in de clubkleuren en normaal doen, het fototoestel van 1000 euro thuislaten en genieten maar. De sfeer is fantastisch (op Boca althans).
Newell’s wint volgens mij trouwens beide competities op hun 1 been. Met Heinze, Maxi Rodriguez en Trezeguet lopen daar trouwens wel wat mannen rond die bij de Europese voetballiefhebber een belletje doen rinkelen.
Ik vond het stadion van Boca trouwens wel veel meer hebben dan dat van River (atletiekpiste, niet uitverkocht en pakken minder sfeer voor de match van de Argentijnen tegen Peru). En gewoon ter info: volgens de man die mij tickets voor die match fikste, gingen de tickets voor de Superclasico de week voordien voor 2300 peso de deur uit.
Hoi Allemaal!
Ik heb zojuist 2 kaarten kunnen kopen via de eigenaar van ons B&B.
Ik hoop dat het stadion wel redelijk vol is en dat de sfeer erg goed is.
Ben heel benieuwd.
Bedankt voor jullie reacties!
Vamos River!
Super!!! Laat even weten hoe het was! waar zitten jullie in het stadion? welke kant?
Ik zou het nog even laten hoe het was.
Het stadion was lang niet helemaal uitverkocht. Ik denk dat er zo’n 25.000 mensen waren.
De sfeer was super, we zaten vlak bij de fanatieke River supporters. Die bleven maar zingen en springen.
We hadden kaartjes gekregen voor aan het onderste vak aan de lange zijde. Het waren erg mooie plaatsen.
De Wedstrijd was wel vermakelijk, maar niet van een heel hoog niveau. Gelukkig zorgden de supporters voor een onvergetelijke avond.
Groetjes Ron
leuk Ron, bedankt voor het verslag, ja 25.000 is niet veel dat is niet eens de helft van het stadion! Ik hoop zelf weer in november te gaan!
Toch fantastisch om die sfeer te proeven lijkt me zo. Heb je nog een foto om hier te posten?
[video=facebook;604026346321470]https://www.facebook.com/photo.php?v=604026346321470&saved#!/photo.php?v=604026346321470¬if_t=video_processed[/video]
Hopelijk komt het lekkere sfeertje goed over…
Hola Ron y Loes,
Erg leuk om te horen dat het zo goed is bevallen…(was geen gek idee he? om het hier- Wereldwijzer- te vragen hoe/wat om aan kaartjes te komen voor die wedstrijd…)
Nogmaals bedankt voor jullie komst hier en de mooie kritiek die jullie hebben achtergelaten… !!
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)
Hola Alex en Rijkje,
Jullie krijgen wat jullie verdienen!
We hebben echt genoten bij jullie.
De wedstrijd was een hele beleving (Al zou Loes daar anders over denken haha)
We hebben nu alweer heimwee naar San Lorenzo en zuid-amerika.
Saludos Ron y Loes