Hoe en waar kaartjes kopen voor wedstrijd Boca Juniors?

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn vanaf morgen (4-3) t/m zondag (7-3) in Buenos Aires. We willen dan graag een wedstrijd bezoeken van Boca Juniors. We hebben al op internet gezien dat er waarschijnlijk zaterdag een wedstrijd is.

Hoe moeten we dit aan pakken? We willen niet met een georganiseerd tourtje er heen maar gewoon 2 losse kaartjes kopen. Waar kunnen we dit het beste doen? En dan nog de vraag welk vak moeten we kiezen, of beter gezegd waar in het stadion moeten we weg blijven?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen, want via google worden we niet veel wijzer…

Gr Sanne en Rob

Ik zou dus echt niet naar Boca gaan…
Beter is om naar River-Plate te gaan, de beste club uit Buenos Aires met het mooiste stadion.
Kaartjes kun je meestal een paar dagen van te voren kopen, dat staat vaak op de website. Eerst zijn de socio’s aan de beurt.
Maar omdat er gisteren, vandaag en morgen ook gespeeld gaat worden weet ik het niet.
Prijzen weet ik ook niet om dat ik één van de gelukkige mensen ben die ze gratis krijgt. Maar ga uit van 100-200 pesos voor een goede plaats .Ga niet onder een popular vak staan(meestal achter één van de goals) want dan wordt je zeker(en dat is geen grap) vooral bij Boca, ondergeplast en gespuugd.
Bij River bv op de tribune platea Belgrano of San Martin, dat zijn goede plaatsen. Maar River speelt dit weekend niet thuis. (morgenavond wel 17.10 Argentina time)
Hoe het bij Boca is weet ik niet en zal ik ook nooit weten, want ik haat die club. Wel is het gevaarlijk om in Boca rond te zwerven.
Ga er niet bij lopen als een toerist dwz rugzak, fototoestel etc. dat is vragen om moelijkheden.
De wedstrijden worden normaal vrijdag, zaterdag of zondag gespeeld.

Suerte
VAMOS RIVER en voor vanavond VAMOS ARGENTINA!!!

Hier een site met de meeste info(kijk rechts)

http://www.ole.clarin.com/

Hmm dat er dan net een River Plate fan moet reageren :stuck_out_tongue: Haha dat is waarschijnlijk hetzelfde wanneer een Feyenoord fan iemand tips geeft over kaartjes voor Ajax :wink:

Maar iig bedankt voor de prijsindicatie en wanneer we het beste de kaartjes kunnen kopen.

We blijven erbij dat we graag naar Boca Juniors gaan omdat dit een volksclub is en dit trekt ons meer. Och ja de keuze voor een club is volgens mij meer gevoelsmatig en toevallig…

We zijn al in Boca geweest en hebben ons hier trouwens totaal niet onveilig gevoeld.

Heeft er een Boca fan tips voor ons?

Ja die kakkerlakken moet ik ook niet haha! Ajax is hier de beste.
Boca volksclub? haha, zo staat het misschien in de boeken, maar dat is gewoon niet waar. De sfeer is eigenlijk bij elke club goed als je daarvoor gaat. Maar ok, als je toch naar Boca gaat… kijk uit dat het stadion niet instort en zorg dat je niet zo hoog komt te zitten want dat is zo stijl!
En ik ben zo lief geweest om voor je te kijken… zaterdag 6 maart om 19.00 uur. Dus ik denk dat je vanaf morgen even langs de kassa’s moet gaan.
Maar toch steekt het me dat je niet naar die prachtige club in Nuñez wilt gaan, met die prachtige shirts en stadion.
Dan toch veel plezier met dat clubje in La Boca met z’n Zeeman shirtjes.
Maar laat wel even weten hoe het was!

Gallina, wat ben je toch weer een “haantje” de voorste. Maar laten we eerlijk zijn, zowel River als Boca spelen als een vaatdoek de laatste tijd. Gisteren speelde Boca uit tegen Veléz 4-4 gelijk, dat is in ieder geval waar voor je geld (8 doelpunten in één wedstrijd en dan nog geen winnaar).

Zaterdag speelt Boca in La Bombonera tegen Racing, wel een mooie pot van twee clubs die in beide legendarisch zijn maar in zwaar weer verkeren. Ook ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Sanne en Rob.

Suerte,
Jan

PS Ik volg trouwens altijd de live wedstrijden online, via http://soccernet-assets.espn.go.com/scoreboard?league=arg.1&date=20100303&cc=3888

Hola gracias!
Ik kijk altijd via rojadirecta of myp2p, maar word er regelmatig “uitgegooid”

Ik heb jouw link aangeklikt en dan?
Zie dat er om 11 uur mijn tijd een wedstrijd is, wat ,moet ik nu doen?

Maar voor nu VAMOS ARGENTINA!! 1 STE GOL IS BINNEN!!!

Via die link kun je gewoon de standen volgen, real time (ververst zichzelf). Het is dus geen televisie, maar het geeft gewoon een continu beeld van de stand van zaken… op deze wijze volg ik bijvoorbeeld ook de Eredivisie in NL.

Suerte mañana Gallina, tegen San Lorenzo,

Jan

Ups ja ik dacht al, jij kan toch gewoon via canal7 kijken?
Wie is jouw team eigenlijk?
En ja suerte hebben we nodig…er zijn nog steeds een aantal goede spelers geblesseerd.

Oh ja, ik ben de enige persoon in Argentina die geen televisie heeft, vandaar het checken van uitslagen via de pc…

Mijn club, ach, ik heb een lichte voorkeur voor Boca, maar om nou te zeggen dat ik fanatiek ben, nee, dat laat ik aan de echte hinchas over. Ben ook nog nooit bij een wedstrijd van Boca geweest en zal dat ook niet zo snel gaan doen. Het stadion ken ik wel, vind ik wel fraai.
Ik vind het ook wel geinig om te zien dat grote clubs als Boca het gewoon verliezen of zeer zwaar hebben tegen de kleinere clubs uit Gran Buenos Aires, de “provincieclubs” als Banfield, Lanús, Tigre of Argentina Jrs. Of zoals nu, dat een club uit Mendoza (Godoy Cruz) en Colón (Santa Fe) bovenaan staan, ja, dat mag ik wel. Sowieso zie je dat met het opsplitsen van het seizoen in twee competities (apertura en clausura), allebei 18 wedstrijden met een kampioen, dat de kleinere clubs meer kansen hebben. Soort verlengde periodetitels…

Saludos,
Jan

Kaartjes kan je gewoon kopen op de dag van de wedstrijd. Vragen naar platea kaartjes en die kosten denk ik 150-200 peso. Als je de kaartjes hebt moet je ze niet in je hand houden maar in je zak

Bedankt voor alle reactie.

We willen morgen alvast kaartjes gaan kopen om zeker te zijn. Weet iemand de openingstijden van de kaartenverkoop aan het stadion?

Hola Sanne, hoe was het?
Ik open net de sportpagina en zie dat Boca verloren heeft…cheer

Het was een erg leuke ervaring. Wat een sfeer in het stadion! Dat zie je bij de Nederlandse clubs dus nooit.

Verder hebben we ons ontzettend veilig gevoelt. Op weg naar binnen wisten we niet hoe we bij de juiste poort moesten komen en alle politie agenten waren even aardig en behulpzaam. Van spugen en pissen heb ik ook totaal niks gemerkt/gezien.

Wat betreft het voetbal; wat is het niveau van de Argentijnse competitie bedroevend slecht zeg! We hebben ook een aantal wedstrijden op tv gezien en nu deze live, ongelofelijk. Voor een echt voetballand hadden wij wel wat meer verwacht. De spelers op zich kunnen nog wel een balletje trappen maar als team is het niks. Van positiespel hebben ze hier volgens mij nog nooit gehoord. Het leek wel of er 22 hele jonge suarezjes op het veld stonden. Soms gingen ze letterlijk met zn 6 tegelijk naar de bal.

Wel belachelijk duur trouwens die kaartjes! Voor dat geld kun bij Ajax naar de kwartfinale Champions League…

Gr Sanne

Zou het kunnen dat jij “gringo” prijzen hebt betaald voor die tickets, Sanne? Geen idee wat zo´n kaartje doet, misschien wil je de prijs met ons delen om een beeld te krijgen…

En ja, qua niveau van voetbal… ik ben geen technicus, ik weet alleen wel dat Estudiantes vorig jaar toch op een haar na de wereldbeker voor clubs pakte (tegen Barcelona) en het is wel heel lang geleden dat ik dát een Nederlandse club heb zien doen… oftewel, volgens mij kom je internationaal niet ver met het prutsvoetbal wat jij beschrijft… en hoe gaat het eigenlijk met de Nederlandse clubs in Europa (ahum)…

Goed in ieder geval dat je gegaan bent, een hele ervaring rijker voor een voetballiefhebber kan ik me zo voorstellen.

groet,
Jan

Nou Sanne, dan ben je wel afgezet hoor. Je betaald voor de beste plaatsen echt niet meer dan 200 pesos hoor en dat zijn volgens mij al prijzen die vooral gelden voor de belangrijkere wedstrijden zoals op 21 maart, de superclásico Boca-River, die River overigens gaat winnen.
Maar nogmaals ik weet het niet echt, krijg dus altijd gratis kaartjes.

Wat betreft het niveau op het moment heb je wel een beetje gelijk in.
Bijna alle Argentijnse clubs hebben het financieel heel moeilijk, wat dus ook z’n weerslag heeft op de spelers, trainers etc. Je moet weten dat de Barra-bravas(de harde kernen) het hier ook voor het zeggen hebben, wat betreft contracten van spelers etc., wie er speelt… Dat klinkt misschien ongelofelijk in jouw oren, maar is echt waar. Er is een hoop fraude aan de gang, dat wil je niet weten.

Wat betreft het niveau van de Eredivisie hier in Nederland; Ik ben er van overtuigt dat veel clubs In Buenos Aires hetzelfde niveau hebben.
Het Nederlandse voetbal stelt ook niet meer zoveel voor.

Wat betreft het onderregenen, dan hebben jullie geluk gehad en stonden jullie niet in een popular vak, want dat gebeurt gewoon.

Chau,
Soy de River!

Hola,

Wij hebben absoluut geen gringo prijzen betaald. We zijn 'sochtends met zo’n honderd Argentijnen in de rij gaan staan. Het midden plateau kost 180 pesos en dat is wat de mensen om ons heen ook betaalde, ik heb het zelf gezien. De beste plaatsen kosten 250 pesos.

Nogmaals wat betreft de kwaliteit: individuele zouden de meeste spelers wel op eredivisie niveau mee kunnen draaien denk ik, maar qua positiespel zouden ze het moeilijk hebben tegen het linkerrijtje van Nederland daar ben ik zeker van.

Al met al toch een erg leuke ervaring!

Gr Sanne

Nou jij zal er wel verstand van hebben dan :tssk:

Ik niet ik volg pas een jaar of 3 de Argentijnse competitie met alles wat daarom heen hangt.
Estudiantes zal gewoon wel puur geluk hebben gehad om zover te zijn gekomen.
In Nederland is het gewoon top, champions league, UEFA cup, tjonge, tjonge wat een niveau…
Komt allemaal een beetje "arrogant"over , Sanne

Bovenstaande komt misschien een beetje bitchy over, maar ik ben gewoon een ontzettende fan van het Argentijnse voetbal, dat misschien anders word gespeeld maar zeker niet slechter. Ik kan wel zeggen dat het net zoals het niveau van de eredivisie op het moment gewoon niet goed is, ook door omstandigheden. Maar een ander spel is dus geen slechter spel.
Maar ok dan even wat anders, ik kan hier uren over schrijven haha.
De prijzen. Dit zijn de prijzen voor River-Huracán voor as zondag.
Wel iets goedkoper en dat voor een mooier stadion!

Chau

Daniel heeft meteen maar de prijzen met een procent of 50 omhoog gegooid

Ik hoop niet dat iemand voor 2 á 300 dollar een kaartje gekocht heeft anders waren dat dure 10 minuten