Juni / juli Oost Europa

Hallo!

Zoals velen ben ik flink aan 't brainstormen…wat ga ik doen deze zomer??

Croatie, Albanie, Bulgarije…ik ben een beetje aan 't rondkijken op internet maar heb echt nog geen idee, wel lijkt 't me geweldig deze kant op te gaan! Ik ben er nog nooit geweest…

Ik heb mn vakantie aangevraagd van eind juni tot midden juli…wie heeft er tips/ervaringen??

Mn plan is low-budget en ik heb geen auto/rijbewijs!

Groetjes Marijke

Hoi Marijke,

Ben zelf in Hongarije, Roemenie en Bulgarije geweest en dat was erg leuk. Wel wat rommeliger en armer dan in het westen maar erg interessant en nog steeds spotgoedkoop. Zou graag zelf ook nog richting Kroatie, Albanie en Noord Roemenie willen dus mocht je een reisgenoot zoeken dan ben ik zeker geinteresseerd.

Groeten, Peter

Hoi Peter,

Dat arme en rommelige trekt me juist meer dan 't rijkere westen. Vind ik ook leuk hoor maar ik wil niet m’n hele zomervakantie op 't strand doorbrengen…beetje cultuur, natuur en actie vind ik ook wel fijn :slight_smile: Ik weet eerlijk gezegd vrij weinig van 't Oosten…

Hoe ben jij er de vorige keer naartoe gereist? En waar overnachte je; hotels, hostels…?

Ik weet eigenlijk niet of ik op zoek ben naar een reisgenoot…maakt 't reizen wel iets gezelliger natuurlijk maar heb er nog niet echt over na gedacht. Heb je vaker met een onbekende een trip gemaakt?

Groetjes Marijke

Vorige keer ben ik met een auto geweest en omdat het september was hebben we gekampeerd. Zelfs in Budapest is een stadscamping. Maar als je met de trein gaat kun je denk ik beter in hostels slapen, die moeten er zijn en zullen niet heel duur zijn. Ik denk dat ik nu graag met de trein ga, dat is altijd leuk want dan zit je tussen de locals. Ik wil een week of 3 weg en heb niet zoveel zin om helemaal in mijn uppie te gaan. Ik heb ook nog nooit eerder op deze manier reisgenoten gezocht dus ja, ik weet ook niet hoe het werkt… Lijkt me wel goed om er van te voren goed over te hebben en duidelijk te zijn wat je van elkaar verwacht en wat niet.

Deze link kreeg ik van iemand. Staat veel info op en is erg up to date!