Juli :backpackend/liftend naar en door MAROKKO

Ha allemaal,

Ik ben Milou, 22 jaar en net afgestudeerd CMV’er (culturele en maatschappelijke vorming). Vanaf 7 juli heb ik ong. 3 weken de tijd om op reis te gaan en ik wil dolgraag de natuur en cultuur van Marokko ontdekken.

Het idee is om liftend of via een goedkoop (bus/vlieg)ticket naar het zuiden van spanje te reizen, en om daar de ferry naar Marokko te pakken. Of wanneer er ergens een goedkoop ticket naar Marokko is, die te kopen.

Het is voor mij een uitdaging om zo low-budget op reis te gaan. Voor deze reis heb ik +/- €500. Ik heb al ontzettend veel gereisd in het verleden. Vooral door Europa met m’n backpack. Ook een half jaar in Senegal (west-afrika) gewoond, en daarna een maand door Mali gereisd.

Ik werk nu met vluchtelingvrouwen in utrecht en volgend jaar wil ik met culturele antropologie beginnen aan de UVA in amsterdam.

Even kort hoe ik graag reis: veel contact met de lokale bevolking, zo low-budget mogelijk, lokaal transport, lokale feestjes opzoeken voor een lokaal (alcoholisch :wink: ) drankje, veel natuur, lekker heel veel zien, zonnetje meepakken, primitieve omstandigheden geen probleem, buiten de gewone paden wandelen, beetje toeristische hotspots, maar het liefst lekker nieuwe dingen ontdekken buiten die paden, lokale restaurantjes. etc.

Ik maak tijdens mijn reis altijd gebruik van www.couchsurfing.com (een netwerk waarbij je gratis op iemand zijn/haar bank kan slapen) Zodoende kom je in contact met de lokale bevolking…het is echt GEWELDIG!!!

Ben erg benieuwd naar de reacties! Het liefst iemand tussen de 20-30 jaar oud die flexibel en spontaan is en positief in het leven staat.

Groetjes, Milou

mail: [EMAIL=“miloutjes@hotmail.com”]miloutjes@hotmail.com

mijn weblog van senegal: www.milou.shareyourstory.nl