Jouw TOP 5 plekken in Tanazia?

Wat vind jij de 5 mooiste plekken die je gezien hebt en in het kort waarom. Ik ga daar een maand heen en hoor natuurlijk graag leuke tips!

Zo maken we een mooi lijst met reis tips voor iedereen!

Wie start?

Niemand die kan helpen met tips over dit prachtige land?

:dag: Rik

De 5 mooiste plekken van tanzania…

  1. ol donyo lengai en omgeving… magisch, vulkaan, prachtige omgeving, waanzinng mooie massai
    2.lake tanganyika, vanwege een voorouder, prachtig
  2. kigamboni… (bij dar es salaam, schiereiland)de beste relaxplek om aan te komen en te vertrekken en lekkere indiase curry te eten
  3. zanzi–> stonetown voor de gezellig, noorden, wit strand, blauw water, henna, massages
  4. lichtinval in nongorogoro krater (echt heel ander licht dan elders…)

(6) trein nemen naar selous nr, wandelsafari en wegrennende ipv poserende dieren
(7) mto wa mbu bezoeken vanwege de leuke projecten met locals
(8) tarangire nr vanwege de mooie baobabbomen.
(9) kilimanjaro om te zien en rondom te wandelen
(10) zanzi nog een x vanwege het snorkelen

het is een prachtig land! mijn favoriet!

safari njema!

Ohhhh wat een super tips zeg!

Wie is de volgende?

Rik

mijn top 5:

  1. Tarangire NP, dichtbij Arusha, prachtig vanwege de grote kuddes olifanten, landschappelijk zeer gevarieerd, steppe/moeras/oase/heuvelachtig, leeuwen/cheetahs/luipaarden, super voor vogelliefhebbers, vaak een vergeten park door tour operators
  2. Lake Natron en Ol donyo Lengai (berg van de god van de maasai), waanzinnig landschap, gevoel dat je ergens op de maan bent beland
  3. Lake Eyasi, jagen met de Hadzabe bosjesmannen (afstammelingen van de bosjesmannen in de Kalahari woestijn), zeer bijzondere stam die nog op traditionele wijze jagen
  4. Ndutu Plains, gebied tussen de Ngorongoro Krater en Serengeti NP in (gelegen in het Ngorongoro Conservatie Gebied), bekend vanwege het feit dat hier vanaf eind november (afhankelijk van het weer) zich duizenden migratiedieren ophouden om geboorte te geven aan hun jongen. Ook bekend door de nederlandse filmer Hugo van Lawick die hier een groot gedeelte van zijn leven heeft doorgebracht, hij ligt hier dan ook begraven
  5. Serengeti NP, een “must see”, waanzinnig uitgestrekte vlakten en natuurlijk bekend door de jaarlijks terugkerende “grote migratie”

En nog oh zoveel meer:

  1. Usambara Mountains, gebied tussen Kilimanjaro en de kust, prachtig bergachtig gebied, hier kun je hele mooie wandelingen maken
  2. Pangani, gelegen aan de kust, ongerept strand (nog) geen massa tourisme
  3. Bagamoyo, gelegen ten noorden van Dar es Salaam, een belangrijke stad in de tijd van de slavernij
  4. Mount Kilimanjaro, ook wel het “dak van Afrika” genoemd, voor de sportievelingen
  5. Ngorongoro Krater, absoluut een wereldwonder
  6. Mto wa Mbu (vertaald rivier van de muggen) is een kleurrijk plaatsje dichtbij Lake Manyara waar mensen van veel verschillende stammen wonen, vermijdt de hoofdstraat en ga in het dorp ergens op een terasje zitten
  7. Arusha NP, een klein prachtig park waar je onder begeleiding van een ranger een “walking safari” kunt maken

Nou ik stop ermee voor vandaag. Wil je meer tips stuur me dan gerust een mail. Ik heb het geluk dat ik in dit prachtige land mag wonen.

Groetjes,
Judith

3 likes

Ruaha wildelife reserve!! Zeker weten. Niet toeristisch, schitterende natuur en de mooiste dieren!

1 like

Iemand nog tips voor het westen of zuiden van Tanzania?

Thanks, Rik