Jomsom trek Nepal - paden

Hallo,

Wij zijn van plan over een aantal dagen de Jomsom trek te starten. Nu hoor ik van een kennis dat hij zich herinnerde (al een aantal jaar geleden dat hij is geweest) dat er tot Jomsom een autopad loopt… Dit is natuurlijk iets wat we zoveel mogelijk willen vermijden. Zijn er alternatieve routes gedurende de hele trek of wordt je haast verplicht om volledig op/naast deze paden te lopen?

Wij hebben in totaal rond 2 weken voor de trek of te wel, we zouden na elke dag een rustdag kunnen nemen. Wij willen sowieso doorlopen naar Muktinath maar vragen ons af of er nog een mooie plek is durende deze trek om een mooi ‘kampje’ op te zetten en een aantal dagen te verblijven om mooie daytrekkings te maken. Ik heb al vernomen dat Tilicho lake en boven Muktinath lastig te bereiken is zonder echt goeie gear.

Verder, het schijnt wel onder het vriespunt te dalen 's nachts , is het noodzakelijk om zelf nog een slaapzak mee te dragen (aangezien het een teahouse trekking is)? En hoe zijn de matrassen, afhankelijk daarvan neem ik nog een matje mee.

Bedankt voor de informatie!!

Groet Maudi