jomson - muktinath

We vertrekken in maart voor de tweede keer naar Nepal.
De eerste keer was ik geveld door dengue fever na een verblijf van 2 dagen India, dus het moest wat rustiger aan…
Onze droom om via Jomson naar Muktinath te lopen was zo ook snel voorbij…
In de paasvakantie kunnen wij terug voor amper 2 weken naar Nepal… Kort natuurlijk deze keer, maar de enige optie…
Is het haalbaar om via Kathmandu- Pokhara naar Jomson te vliegen en daar dan te voet naar Mukthinath te stappen?
Bij het terugkeren willen we wel nog graag een 5-tal dagjes in en rond Kathmandu doorbrengen…
Als ik de binnenlandse vluchten bekijk, dan vallen die behoorlijk duur uit ten opzichte van de internationale vlucht.
220 euro pp Kat-Pok en nog iets meer voor de vlucht Pok-Jom… We komen normaal 's morgens rond 7 u aan in Kathmandu… De bussen naar Pokhara zijn dan waarschijnlijk allen vertrokken…
We zijn gewoon wandelaars, geen geoefende trekkers… We willen het rustig aan doen? Is deze weg dan doenbaar voor ons?
Zijn er andere alternatieven die jullie beter vinden? Alhoewel ik moet zeggen dat Mukthinath als hindoe-heiligdom toch een speciaal plaatsje bij mij geeft!
We willen daarbij vooral even de bergen ‘ervaren’, er middenin, met zicht op…
Moeten de binnenlandse vluchten op voorhand of ter plaatse geboekt worden? Wat is het voordeligst?
Zo zie je maar veel vragen en er zullen er waarschijnlijk nog volgen… maar ik hoop via deze site op een enkele nuttige antwoorden… Alvast bedankt!
>>>

Vanuit Pokhara gaat dat wel lukken. Je moet wel de dag ervoor al naar Pokhara vliegen. Pokhara- Jomsom vliegen ze 's morgens erg vroeg (rond 7 uur al).

Mukhtinath ligt wel op 3800, best hoog wanneer je in de ochtend nog in Pokhara zit. Misschien is eerst naar Kagbeni lopen (2800) en de dag er na naar Mukthinath doorgaan een aardig alternatief. Kun je terug met de jeep naar Jomsom, gezien de tijd die jullie hebben.