Jambo sana

Jambo mijn naam is Irene. Ik ben moeder van 4 prachtige zonen in de leeftijd van 12 tot en met 31 jaar. Ik ben sinds 1994 een hartstochtelijke Afrika liefhebber. Als kind droomde ik al merkwaardig genoeg, van Afrika. In 1994 ging ik voor het eerst naar Kenia het was een kerst cadeau van mijn toenmalige vriend. In het vliegtuig keek ik al opgewonden naar de rode kleur van de aarde, de palmbomen en kleurrijke mensen. Eenmaal uit het vliegveld snoof ik die aparte lucht in… ik was thuis gekomen…Ik had een geweldige vakantie, genoot in het bijzonder van de safari in Amboseli en Masai Mara.
Een jaar later gaf ik toe aan mijn gevoel om terug te keren naar Kenia, wegens intense heimwee. Ik nam mijn 2 kinderen mee en vestigde mij in een dorp nabij het strand. Ik werkte als reisleidster voor een grote organisatie en leerde zo het toerisme kennen. Ik heb een heerlijke tijd in Kenia gehad. Het leven is zo anders daar. Iedere dag lekker buiten veel onder de mensen. De uitjes in het weekend waren naar Tsavo Oost om daar te genieten van bv Voi safari Lodge met een schitterend uitzicht. Een jaar later keerde ik echter weer terug naar Nederland. Mijn kinderen moesten naar het voortgezet onderwijs en daarvoor vond ik Nederland beter. In 2002 startte ik een reisbureau op dat ik tot 2007 heb gerund. Ik wilde graag mijn inmiddels opgedane kennis delen met anderen en Kenia promoten als vakantie land. In 2004 richtte ik een weeshuis op in Kenia dat op heden nog bestaat maar inmiddels wel met een Engels bestuur wordt voortgezet. Van 2007 tot eind 2008 woonde ik opnieuw in Kenia en organiseerde er safari’s en trouw arrangementen. Noodgedwongen moest ik een pauze nemen na terugkeer in Nederland. Maar de passie bleef voor Kenia. Inmiddels was ik ook al talloze keren in Tanzania geweest. We hebben zoveel avonturen meegemaakt in Kenia, leuke en minder leuke. Maar het blijft trekken. Ik mis de natuur en ‘wildlife’ enorm. Ik hou van olifanten en zie ze graag daar vrij in de natuur. Wat er momenteel gebeurt met ze is verschikkelijk. In 2015 besloot ik samen met een vriendin een bijzondere touroperator/reisorganisatie bureau op te richten. Doel: reizen organiseren voor familie’s om in de landen die wij aanbieden, niet alleen de toeristische kant te zien maar ook iets opsnuiven van de cultuur, het ware leven, een helpende hand bieden tijdens de reis. Wij willen met onze reizen de familie’s ‘quality time’ laten ervaren en tegelijktijd iets goeds doen. We willen graag met onze organisatie lokale projecten ondersteunen. Onze naam is ook daarop gebaseerd. Daarnaast bieden wij non profit vrijwilligerswerk projecten aan, safari’s en trouw arrangementen. Momenteel hebben we alleen nog Afrikaanse landen in ons aanbod maar dat wordt uitgebreid. Ons slogan is Verken de wereld ontdek jezelf. Op wereldwijzer hoop ik meer te weten te komen van de wensen van Nederlandse reizigers, te leren van hun ervaringen en indien ik kan helpen met advies en antwoorden mbt tot in het bijzonder Kenia en Tanzania zal ik dat graag doen.
Ik heb enorm zin in deze nieuwe uitdaging en avontuur dat mij weer terug zal voeren naar Afrika.

Hoi Irene, welkom op Wereldwijzer! Je kunt je oproep het beste plaatsen in ons Afrika forum.