Italiaanse bankwereld is ouderwets

L.S:

Het is werkelijk ongelofelijk cq. ongeloof-lijk hoe ouderwets de ‘denk-wereld’ van de Italiaanse banken anno 2006 is.
Men waant zich in de Middeleeuwen wanneer men met een bank-directeur praat over bankzaken, dat wil zeggen : ja het pràten is van 2006, maar de daadwerkelijke resultaten, de daadwerkelijke prestaties van de bank hebben het niveau van het jaar 1360 , misschien bij Banco di xxx : die van Anno 1361.

Het praten … kost trouwens dik geld…; het automatisch betalen van een regelmatig terugkerende uitgave post, bijv. voor gas, water etc. via hun bank…KOST DIK GELD.

Bij MPS moet een kennis nu €uro 230.-- betalen omdat die gedurende één jaar… 12 keer de huur van een pand (€uro 200.-- per maand) via hen betaalde…

Jawel: 12 keer 200 Euro betalen en daarvoor nu 230 euro betalen… We zijn toch gekke Henkie niet.
Zij weten w.s. een (juridische ) weg die wij nog niet kennen…

Kan hem geld gaan kosten, veel geld… dat verzet. Bò:

Ik begrijp nu waarom het 's morgens zo druk is op alle postkantoren: bejaarden halen dààr hun pensioen op… , betalen dààr gas, water, elektra…(tegen geringere bedragen…)

Voor een appel-en-een-ei kopen Italiaanse banken panden en landgoederen op om die vervolgens binnen twee, drie maanden met 2, nee drie, nee 4 tot… 9 , ik herhaal NEGEN voudige prijzen te verkopen aan buitenlanders…

Ook Prodi heeft m.i. begrepen: alleen een stevige Spaanse of Nederlandse Bank kan hierin verandering brengen.

De Italiaanse bevolking lijdt , wordt leeg gezogen, onder/door die bloedzuigers, à la MPS (Monte Paskwaàh di Siena)

Distinti Saluti
Arturo Romein

Niet alleen zo ouderwets als de pest.

Het IS een pest die banken hier.

(Dit geldt niet (meer) voor de Anton Veneto Bank :slight_smile:

(opgekocht door dé bank ,dus de —

ABNAMRO.

tutte e tutti in La Bella Italia dice:

Abnamro : Grazie :slight_smile:

Nederlanders die iets in Italie willen investeren of een bedrijf(je) willen starten in bijv. Toscana, doen dat via
www.abnamro.nl

Via de Anton Veneto Bank natuurlijk, de bank die door de Abnamro is opgekocht.

Ik heb gezegd.

Arturo,
Post Scriptum:
We zijn toch gekke Henkie niet.