De voor het leven benoemde Direkteur van de Centrale Bank van Italia , na Berlus de machtigste man van Italia, is afgetreden…(Men leze: afgezet, cq. op staande voet ontslagen) om “de rust te herstellen”…
Het is een rechtstreeks gevolg van het, dankzij de Italiaanse ONAFHANKELIJKE Justici, in de openbaarheid komen van het gesjoemel om de ABNAMRO te dwarsbomen bij de de overname van de Italiaanse bank Antonveneta.
Ik constateer met vreugde dat
a. de TRIAS-politica, d.w.z. de scheiding van de drie machten (wetgevende:het Parlement, uitvoerende:de Regering van Il Cavalier B.,en Rechterlijke Macht: Justici) in La bella Italia uitstekend funktioneert.
b. het een Nederlandse bank, pardon Bank, is die eindelijk eens het peperdure Italiaanse bankwezen een fundamentele schop onder de culo (men leze:kont) geeft.
Veel Italianen prijzen de dag dat Italiaanse banken onder broederlijke en zusterlijke controle van €uropa staan. De machtspositie van de banken t.ov. de gewone burger is meer dan ouderwets (en zoals gezegd :peperduur. )
Ik voorspel voor Antonveneta, nu deel van ABNAMRO, een gouden toekomst.
Complimenti aan de ABNAMRO (ook namens 58.000.000. , min één,belazerde Italianen)
Distinti Saluti
Arturo
Het was voorspelbaar: binnen enkele minuten zijn andere Italiaanse banken een stuk duurder geworden om ‘over te nemen’ De aandelen van banken als Capitalia, Banca Popolare di Milano en Sanpaolo IMI stijgen per seconde,na het aftreden van de Centrale Bank Direkteur. Natuurlijk had die man op één punt gelijk:"zeven miljard voor Antonveneta is een koopje een fooi. Een kip, cq. gans/(men leze pollo,cq. occa) met gouden eieren verkòòpt men niet.
Wel erg sneu is dat de Europese Commissie in een verklaring zojuist laat weten door te gaan met de juridische stappen tegen de man wegens diens rol in de overnamestrijd rond Antonveneta…
Hoe diplomatiek: „De actie is niet gericht tegen Fazio zo heet die goeie man), maar tegen de lidstaat.” …
Ha ha ha ha…
Ook mooi de reactie van de beschermheer van die arme man:
Berlusconi omschreef het “vrijwillige” afreden als een „teken van ernst en verantwoordelijkheid”…en zei nooit aan de oprechtheid van Fazio te hebben getwijfeld. „Maar zoals de zaken zijn gelopen, ben ik ervan overtuigd dat Fazio de juiste beslissing heeft genomen”, aldus de huidige Italiaanse regeringsleider.
Als Fazio dat morgenvroeg leest, weet ik zijn éérste gedachte…in één woord:
Judas