ABN AMRO koopt Italiaanse bank

L.S.

Aangezien Abn-Amro mijn huisbank is én omdat ik in Italie woon,
heb ik natuurlijk de overnamestrijd tussen aan de ene kant de éne Bank en aan de andere kant dé Italiaanse banken ( o.l.v. de "onafhankelijke Italiaanse Centrale Bank…) gevolgd , een ware oorlog,
die zowaar tot het ontslag némen van een minister van Financien heeft geleid…
en w.s. gaat leiden tot het e i n d e l i j k opstappen van Fazio, de direkteur van nota Bene van de "onafhankelijke en partijloze " (…) !!!
Italiaanse Centrale Bank…

Is de overwinning van Abnamro geen Pirrus-overwinning bij zoveel gevolgen en tegenstand in Italie?

Mijn insziens absoluut niet.

De tegenstand kwam/komt namelijk uitsluitend uit de hoek van de bankwereld (een gesloten en besloten club) en dat terwijl de gewone Italiaan, de Italiaanse zakenwereld en het bedrijfsleven
d a g e l i j k s ervaart dat het monopolie van de Italiaanse banken in Italie geleid heeft tot zéér, zéér hoge kosten voor ìèdère bankhandeling.

Of het nou het automatisch betalen van de huur is (ik betaal daarvoor , dus voor die automatische overschrijving… 6 euro) tot het betalen van gas,water tot het betalen (per bank) van salarissen etc.etc. :
je betaalt fors, ja schandalig fors. (en geen rente over positief saldo hoor)

En ook de Italiaan en het (grote en kleine) bedrijfsleven in Italie weet dat je in Nederland daarvoor veel , véél minder betaalt,
ik bedoel dus de bankkosten.

Verschillende kleine ondernemers (die betalen zich echt scheel aan bank-kosten) hebben mij al info gevraagd over een mogelijke bankrekening bij Antonveneta&Abn&Amro (de AAA-bank dus…?)

Nee, dat wordt geen Pirr(h?)us-overwinning, maar Abn-Amro heeft een kip gekocht met gouden eieren.
Vanwege de kippenziekte moet ik misschien beter zeggen: een gans met grote gouden eieren.

Complimenti aan Abn Amro!

Ik zeg: GANZO !

Distinti Saluti
Arturo
P.S.
1.
Voor zonder problemen internetbankieren vanuit Italie, zie:
http://www.abnamro.nl
Ganzo!
2.
Die gekochte bank (Antonveneta) is echt geen kleintje. Ze heeft op dit moment een economische waarde van zo’n dikke
€uro 10.000.000.000.- (tienduizend keer… één miljoen dus)
3.
Hoogtijd dat de Abn-Amro +Anton (AAA+) òòk eens een bank begint of overneemt of in joint-venture of zo in Cuba. Geld overmaken naar Cuba is voor de gewone burgen en het zakenleven veel, veel te duur.
Ik zeg : Basta cosi en een bank die in het midwesten van de USA zo sterk is als deze AAA+ heeft van Bush-II , afd. achterhaalde boycot van Cuba,niks te vrezen.
Opening van een AAA+ op Cuba zou leiden tot een staande ovatie van het bella Italia van Prodi en de Zijnen…(er komen verkiezingen in Italia…)Basta, basta cosi!

L.S.

Na lezing van
http://www.repubblica.it/2005/i/sezioni/economia/banche17/groenink/groenink.html

gaat mij een licht (…) op. En nog wel een Toscaans Licht.

Rijkman Groenink, dé directeur van AAA+, blijkt dus in Toscane te wonen en een aardig woordje Italiaans te kennen.

Dat Toscaanse Licht bevordert m.i. het logisch denkvermogen van plant,(vooral van de olijfboom), van dier (van mijn hond Atma bijv.) en van mens (van een bankdirecteur bijv.)

Welk een mysterie dat Toscaanse Licht.

Distinti Saluti aan de in/naar dat Licht ver- en terug-kerende(n)
Arturo