Wie is er op Isla Holbox geweest? Hoe is het daar? En wie kan mij wat aanbevelen wat ik via internet al kan boeken? Ik wil het liefst in een hutje OP het strand…
Annelies
Wie is er op Isla Holbox geweest? Hoe is het daar? En wie kan mij wat aanbevelen wat ik via internet al kan boeken? Ik wil het liefst in een hutje OP het strand…
Annelies
Hey annelies,
Ik heb hiervan een aflevering op rtl travel gezien, herhalingen zijn te zien via rtl.nl, doorklikken naar rtl travel, en dan mexico selecteren.
Mijn indruk is erg goed, erg mooi! Ik ben nu in Mexico, Guadalajara, en overweeg ook om dat eiland te bezoeken.
Groet,
Hey!!
Ik ben op dit moment in de omgeving van Acapulco, en ik ga begin Januari voor een week naar Isla Holbox.
Dus na die tijd kan ik je mijn ervaringen vertellen.
Groetjes Danielle
Bedankt voor jullie reacties. Laat even weten als je er geweest bent. Het lijkt mij erg leuk en ik denk dat wij in maart maar gewoon gaan.
Nu nog een goede accomodatie vinden mét dat hutje OP het strand!
Annelies
ik ben 2 maanden geleden op Isla Holbox geweest… Heerlijk eiland!!!
wij zijn er 2 dagen geweest, helaas 2 dagen regen… maar verder was t eiland echt mooi…
en een aanrader is casa tortugas, mooi hotel… ze hebben mooie kamers aan t strand en bugalows OP t strand…
hoi Annelies,
Wij waren vier jaar geleden op isla holbox. Tip: Xaloc resort met palapas aan het strand.
Het eiland is erg rustig maar heel relaxed. Je kunt er niet snorkelen vanwege het melkachtig water. Prima om te kitesurfen. Huur een boot en bezoek Isla Pageros en een zoetwaterbron in de buurt. Huur een golfkar en lekker scheuren over de zandpaden. Met een kano over the river in het mangrovebos is ook erg leuk. We hebben er regelmatig dolfijnen (met jongen) van zeer dichtbij gezien. Afhankelijk van de periode zijn er walvishaaien te zien. Heel veel vogels. Erg vriendelijk mensen. Op het plein in het dorp gaf Don Victor 's avonds gratis engelse les aan jongeren. Prima informatie bron als je geen spaans spreekt.
Heel veel plezier!
Groet
Bart
Beadnkt maar weer voor de info. Hebben jullie vooraf wat geboekt of zijn jullie er gewoon heen gegaan? Prijzen zijn raar daar in Mexico. Via internet (eigen site hotel) vaak hoog, maar via een tussenorganisatie weer lager te boeken. En als je er gewoon heen gaat??
Annelies
ik was in het laag seizoen gegaan(eind september), we hadden niks vooraf geboekt, alles ter plekke gedaan… en we hadden hotels voor mooie prijzen, vaak kan je nog wat afdingen:)
We hadden via Oad geboekt vanuit Nederland. De prijzen ter plekke lijken mee te vallen.
Zijn overigens meer plekken waar je een hut aan het strand kan huren. Let wel op hoe meer naar het oosten (verder van het dorp) hoe meer ‘last’ je kan hebben van de rotte eierenlucht die het mangrovebos verspreid bij eb.
Succes
Bart
isla holbox is fantastisch! casa tortugas ben ik ook geweest, heel leuk. tip: ga met walvishaaien zwemmen: onvergetelijk
Ik ben bij Mawimbi geweest, dit ligt naast Casa de las Tortugas.
En het is een absolute aanrader!!! Je moet wel houden van rust en relaxen. Huur een golfkarretje en ga lege stranden en van alle sontdekken. Ik heb een uur rondgereden en ben gewoon nooit iemand tegen gekomen.
kortom: GAAN!