Is Zagreb de moeite waard?

Ik ga over een week richting Kroatie.
Kan iemand mij vertellen of een bezoek aan Zagreb de moeite waard is? Is dit een stad die je gezien moet hebben? Zo ja, wat zijn de hoogtepunten?
Bedankt!

'k Ben al een paar keer in Zagreb geweest en ik blijf het een fantastische stad vinden. Let wel: ik spreek dan enkel over de “oude stad”. De omgeving rondom Zagreb vind ik dan weer ontzettend deprimerend. Maar is dat niet eigen aan elke grootstad? In de oude stad zijn er tal van bezienswaardigheden: de kathedraal, de markt, de Sint-Marcuskerk (met het gekleurde dak), de kabelbaan, het station, het Nationaal theater … allemaal de moeite waard om te bezichtigen. Hangt er natuurlijk ook weer vanaf wat je interesseert hé … De bezienswaardigheden van Zagreb staan vermeld in elke reisgids over Kroatië! Ik zou zeggen: “DOEN”!!

Ligt er een beetje aan waar je zit.
Zou je in rijeka zitten dan kun je er wel even heen gaan, maar wanneer je in Split of bij Zadar zou zitten dan zou ik het maar laten voor wat het is, niet de moeite waard als je het mij vraagt.

Zagreb is gewoon een stad, met een immens auto-probleem oftewel de stad heeft doorgaans overdag gewoon een verkeers infarct (in de zomermaanden wel iets minder).
Helaas zijn 90 % van de panden onder gespoten met graffitti, moet je wel van houden.

De delen welke Visje aangeeft zijn wel aardig om te zien, maar wie een beetje doorstapt heeft dat in een half dagje wel gezien. Moet je daar dan voor 3 of 4 uur in de auto gaan zitten en nog eens 3 tot 4 uur terug ?

Alles hangt er natuurlijk van af wat je wil. Je kan inderdaad in 2 uur door het oude deel van Zagreb wandelen. Wil je alles meer in detail zien en bv in elke kerk/kathedraal binnenlopen, muzeum bezoeken enz… dan kan je er wel een dag van maken. Vanuit Rijeak ben je op minder dan 2 uur in Zagreb.
tip :parkeer bijten zagreb (bv op parking supermarkt ) en neem de tram naar het centrum.