Hallo,
Kan iemand mij helpen met het volgende?
Ik heb een Nederlands paspoort. Mijn internationale Russische paspoort is verlopen, een nationaal Russisch paspoort heb ik nooit gehad. (Deze is nooit aangevraagd omdat ik 20 jaar in Nederland woon)
Is het mogelijk om mijn Internationale Russische paspoort te verlengen bij de Russische ambassade in Nederland zonder dat ik in bezit ben van een nationaal Russisch paspoort?
Is naast een Internationaal ook een nationaal Russisch paspoort nodig om naar en door Rusland te reizen? Of is een Internationaal paspoort sowieso altijd voldoende?
En kun je vervolgens makkelijk terug reizen naar Nederland met een Nederlands paspoort?
Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt :dag:
Welkom op Wereldwijzer!
Met vragen over Rusland kun je altijd terecht in het Rusland Forum.
Mijn man heeft zowel een nationaal als internationaal paspoort. Toen hij zijn internationale paspoort wilde verlengen en vervolgens ophaalde bij de Russische ambassade in Den Haag, moest hij ook zijn nationale paspoort laten zien. Wellicht is het ook afhankelijk van je situatie, aangezien jij nooit een nationaal paspoort hebt gehad. Ik zou de ambassade contacteren, dit lijkt me het makkelijkst.
In Rusland reis je met een nationaal paspoort omdat niet iedere Rus een internationaal paspoort heeft. Ik neem aan dat je gewoon kunt reizen met een internationaal paspoort, maar ik weet dit niet 100% zeker. Misschien ook een vraag voor de ambassade? Als je dan toch al contact hebt…
Bij terugkomst in Nederland kun je je Nederlandse paspoort gebruiken.
1 like