Is dit reisschema haalbaar?

Hallo allemaal,

Tweede kerstdag is het dan zo ver…Wij gaan naar Vietnam!!!
Ik heb al heel veel uurtjes rondgehangen op dit forum en veel informatie gekregen, waarvoor dank!
We hebben een globaal reisschema gemaakt en zijn benieuwd of dit haalbaar is ook heb ik nog een aantal vragen/twijfels dus al jullie input is welkom. We hebben alleen onze tickets geboekt en verder kunnen we nog schuiven in ons programma.

vrijdag 26 december 2014 Vertrek Schiphol (12.25 uur)
zaterdag 27 december 2014 Aankomst Vietnam/Ho chi minh (18.05 uur)
zondag 28 december 2014 Chu Chi tunnels
maandag 29 december 2014 Mekong Delta
dinsdag 30 december 2014 Mekong Delta (20.10 uur vlucht Ho Chi minh-Danang, overnachten in Danang)
woensdag 31 december 2014 Danang - Hoi an (in de ochtend, rest van de dag in Hoi an)
donderdag 1 januari 2015 hoi an
vrijdag 2 januari 2015 Hoi an-hue (laat per bus naar Hue of met Easyrider over de wolkenpas)
zaterdag 3 januari 2015 Hue
zondag 4 januari 2015 Hue (nachttrein Hue-ninh binh)
maandag 5 januari 2015 Mai Chau
dinsdag 6 januari 2015 Mai Chau
woensdag 7 januari 2015 Hanoi
donderdag 8 januari 2015 Halong Bay
vrijdag 9 januari 2015 Hanoi
zaterdag 10 januari 2015 Hanoi-Ho chi minh (vliegtuig)
zondag 11 januari 2015 Ho chi minh (in de avond vertrek Amsterdam, 19.15 uur)
maandag 12 januari 2015 Aankomst Schiphol (06.30 uur)

-Zoals jullie kunnen lezen willen wij op 30-12 na 2 dagen mekongdelta om 20.10 uur doorvliegen naar Danang (ticket op 31-12 is 3x zo duur) is dat haalbaar?

• Graag willen wij 2 dagen naar Mai Chau. Is het het makkelijkst om de nachttrein vanuit Hue naar Hanoi te nemen of is reizen naar Ninh Binh en vanuit daar met de bus een betere optie?
  • Wij willen graag 1 dag naar Halong Bay, is dat haalbaar?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Bedankt alvast voor het meedenken!

Hallo S,

Je hebt in ieder geval een mooie periode uitgekozen om naar Viet Nam te gaan.
Is er heel sfeervol met overal kerst decoraties, mooi verlichte straten enz.

Heb je schema bekeken en is helemaal haalbaar, maar zoals kon verwachten , sorry , heb ik wel over een aantal dagen iets om misschien over na te denken

30-12
Zou niet overnachten in Danang, maar meteen naar je Hoi An hotel gaan.
Klinkt misschien wat onlogisch, maar kost je in tijd maar iets van 30 minuten maximaal meer; denk zelf maar een kwartiertje.

Vervoer van Danang vliegveld naar je danang hotel moet je rekenen op 20 a 30 minuten ( afhankelijk waar je wilt overnachten ).
Naar een Hoi An hotel ( waar je dan wilt verblijven de komende dagen ) kost je max 45 minuten ( dan zit je aan zee ); zo heb je op 31-12 geen transfer en geen uitchecken en inchecken en een hele dag Hoi An.

2-1
Van Hoi An naar Hue is maar 3 a 4 uur; waarom laat vertrekken?
Je komt dan ook midden in de nacht aan en wat dan?

Zou gewoon of met de bus naar Hue gaan of trein, maar dan overdag en vroeg of er er een mooie dag van maken met de ER ( wanneer het weer het toelaat ).

Hue naar … op 4-1
Ik denk dat je je eerst moet afvragen of je een treinreis van een uur of 12 a 13 uur ( naar Hanoi vanaf Hue ) wel ambieert?
Van Hue naar Ninh Binh stad is overigens een uur of 10 a 11.

Even wat ik zou doen.
Ik zou vliegen vanaf Hue naar Hanoi en dan de vlucht van 15: 30 met aankomst Hanoi vliegveld om 16:40 .
Overnachten in Hanoi hotel ( aankomst zo rond 18"00 uur ).
Dag erop met de bus naar Mai Chau en dan de dagen Mai Chau en weer terug naar Hanoi op de 7e.

Je vragen
Mekong Delta en dan naar Danang.
Beetje uitkijken welke tour je boekt dan geen probleem.
doe het zelfstandig dan natuurlijk kijken naar de vertrektijden en aankomsttijden.

je moet 1 uur voor vertrek ingecheckt hebben bij een binnenlandse vlucht.

Halong Bai.
Zo te zien een 1 daagse trip, dus prima te doen.

hoop dat mijn antwoorden een begin is?

gr.
Ton.

Dag Ton,

Bedankt voor je snelle reactie.

Fijn dat we ons schema niet helemaal om hoeven te gooien :wink:

30-12 goede suggestie. Ik had verwacht dat die reis meer tijd in beslag zou nemen en 's avonds niet meer haalbaar zou zijn maar dit prima te doen!

2-1 Misschien heb ik het niet goed omschreven, maar het idee is om rond 17.00/18.00 uur aan te komen in Hue

4-1 Hue naar… Dit te doen per nachttrein is een bewuste keuze. Ik heb in Thailand ook een aantal keren een nachttrein genomen en ik heb dit als bijzonder ervaren. Dus we willen de trein er wel graag inhouden. Maar een bus nemen vanuit Ninh-Binh is dat een optie of is makkelijker om door te reizen naar Hanoi?

Hallo S,

Graag gedaan.

2-1
dan de Er , is wel wat duurder ( denk aan 70 USD pp ) maar wel een ervaring.
Hoop dat dit in je budget past?

4-1
Dus dan wel de trein nemen van Hue naar Ninh Binh stad en verder naar mai chau.
Betekend dus aankomst Ninh Binh Stad op de 5e om 9 uur in de ochtend

Dan reizen naar Mai Chau, reisduur 3 a 4 uur mits je je goed hebt voorbereid.

Ga je via Hanoi van Hue, dan ben je bijna 1 dag kwijt omdat rond de klok van 12 ( afhankelijk van de trein ) in Hanoi aankomt.
Dan nog naar Mai Chau, dan kom je in de avond aan ; geen optie.

dus Hue Ninh Binh stad en dan naar rechtstreeks naar mai Cau…

gr.
Ton.

Dit ga ik doen vanaf 12 januari misschien een leidraad http://www.vietnamawesometravel.com/travel-9420/vietnam-adventure-23-days-1680-/