iPhone nuttig in Australië?

Hallo

Ik heb sinds kort een iPhone en ik ben helemaal gek van de mogelijkheden van dit ‘speeltje’. Ik zou hem binnenkort graag mee naar Australië nemen, bv. voor de self-guided walking tours, als gps, om mee te skypen, af en toe mijn mails te checken … Maar ik heb hier nog maar zeer beperkte ervaring mee en zit nog met een aantal vragen (i.v.m. kosten en nut):

• Ik had al begrepen dat ik o.w.v. kostenbesparing dataroaming en 3G moet uitzetten, enkel gebruiken op de wifi-hotspots. Maar stel dat ik een Tomtom-kaart van Australië koop (die erg duur is), werkt dit dan nog wel?

• Is er een alternatief voor die dure Tomtom-kaart, zodat ik mijn iPhone wel als gps kan gebruiken maar zonder kaart van 80 euro?

• Kan ik als niet-Australiër een prepaid-kaart kopen zodat ik mijn iPhone wel kan gebruiken doorheen heel Australië? Zo ja, welke neem ik best?

• Zijn er nog andere (liefst gratis) app’s die nuttig zijn in Australië? Ik heb er zo al een paar van een toeristische dienst kunnen downloaden + eentje waarmee ik mijn toegang tot Kakadu National Park digitaal kan aankopen en tonen.

• Zijn er nog zaken waar jullie aan denken die een meerwaarde kunnen bieden tijdens mijn reis?

Alvast bedankt voor alle info!
Annicka

Hoi,

Je kan je telefoon hier zeker wel gebruiken. Istie simlock vrij? Dan kan je hier inderdaad gewoon een prepaid kaart kopen. Ik gebruik zelf Optus, heeft goed bereik, en ik gebruik de 2 dollar days. Daarmee heb je ongelimiteerd internet, en ongelimiteerd bellen en smsen binnen Australie.
Verder heb ik Skype op mn foon wat contact met NL wat makkelijker maakt, maar kan je hier ook speciale telefoonvouchers kopen om mee naar het buitenland te bellen (kijk maar eens op www.cardcall.com.au). Die kaarten kosten next to nothing en je kan er uren mee bellen.
Als tom tom gebruik ik google maps, maar moet zeggen dat ik tijdens mn road trip m amper gebruikt heb. Je ziet nl veel meer als je verdwaalt onderweg, en je komt dingen tegen die anderen nooit gezien hebben omdat ze de kaart volgen :wink:

1 like