Introductie!

Hoi iedereen, hierbij wil ik mezelf graag even voorstellen! Ik ben Lieve, 20 jaar, derdejaars psychologiestudente en ik woon in Utrecht. Sinds een paar jaar heb ik nu echt een liefde voor reizen ontwikkeld en daarbij vooral voor bestemmingen die niet te warm of te toeristisch zijn. Ik zal me verder even voorstellen aan de hand van een paar voorbeeldvragen:
- Reizen, vakantie of emigratie?
Reizen/vakantie. Ik houd te veel van Nederland om te kunnen emigreren.
- Welke landen heb je al bezocht?
Tsjechië, België, Engeland, Wales, Canarische eilanden (La Palma), Duitsland, Spanje, Portugal, Kreta
- Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
Schotland, IJsland, Rusland (St Petersburg!) en Canada
- Naar welk land wil je nooit meer?
Sta overal nog voor open eigenlijk
- Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen?
Een pluche koala sleutelhanger. Hij leek eigenlijk niet echt op een koala.
- Mijn favoriete land is…
(Tot nu toe) Tsjechië
- Mijn favoriete stad is…
Praag
- Wat wil je verder nog kwijt?
Ik hoop hier op het forum veel nieuwe mensen te leren kennen en mogelijk ook een reismaatje of reismaatjes te vinden. En je mag altijd vragen stellen!

Hoi Lieve,
Welkom op wereldwijzer,
Nou ik las in je berichtje dat Schotland op je verlanglijstje staat,ga je ook Edinburgh en Glasgow bezoeken?
twee zeer verschillende steden op nog geen uur afstand van elkaar, die de bezoeker opwindende contrasten bieden.
In hartje Edinburgh vindt u een kasteel en een middeleeuws paleis, de stille getuigen van een donker en woelig verleden. Dit is een fascinerende stad met werelderfgoedgebouwen, waar de straten herinneren aan de mythen en legendes van weleer.
Glasgow is een schitterende Victoriaanse stad, maar het zijn de mensen die de stad echt tot leven brengen.
Je vind daar oa: Glasgow Cathedral,dit is een historisch belangrijke kathedraal ,ook kan je de galerij van Moderne Kunst bezoeken,het is de tweede meest bezochte kunstgalerie die ligt buiten Londen. Diverse tentoonstellingen en kunstprogramma’s worden georganiseerd voor kunst en kunstnijverheid te bevorderen. Deze galerij bevat een grote collectie van lokale en internationale kunstenaars.
Indien je nog met vragen zit over Schotland Lieve,dan kan je al een berichtje posten in het reiscafe van het Groot Brittanie forum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog in al wat je nog gaat doen in de toekomst,Lieve!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van Lochness l

http://users.skynet.be/pyvon/afb/lochness.jpg

groet,georgessiam.