Volgend jaar wil ik graag met mijn vriend naar Laos maar wij hebben allebei niet veel reiservaring.
We willen liever niet met een geheel georganiseerde reis maar zouden het wel fijn vinden om de eerste paar dagen (max een week) met een soort reisleider of groepje mee te kunnen. Zodat we even een beetje de gebruiken van het land leren kennen voor we er zelf op uit trekken.
Nu kan ik niet zo makkelijk iets vinden via Google.
Hebben jullie tips voor ons? Weten jullie misschien hoe we dit het beste kunnen aanpakken en/of welke organisatie een soort introductiedagen aanbied?
Jullie zouden ons hiermee heel erg helpen!
Ik ben benieuwd
Wij hebben ook wat trips geboekt met jewel travel. Dit is een reisbureau in Laos zelf ! Ook aan te raden zijn de excursies met greendiscovery laos.
In ieder geval is Laos prachtig !
Wij wilden ook excursies boeken bij greendiscovery, alleen deze zijn peperduur. Wij wilden een kanotocht in Vang Vieng doen en deze was bij greendiscovery 70 euro voor ons 2en. Ze zeiden anders zit je in grote groepen. We hebben uiteindelijk ergens anders geboekt voor 9 euro weet niet meer of het pp was of totaal maar hebben een topdag gehad en waren maar met z’n 4en. Toch een erg groot prijsverschil.
Loas is heel gemakkelijk zelf te bereizen met lokale bussen ( het is heel gemakkelijk te vinden als je daar bent, er staat alleen heel weinig van op internet) en overal zijn er wel excursies te boeken. Veel plezier met de voorbereidingen!!
Groetjes Ingrid.
Green Discovery is idd niet de goedkoopste maar zij hebben ook excursies buiten de platgetreden paden ! In vang vieng zijn er idd bureautjes genoeg om een tocht te boeken
Wat echt super is om te doen daar is The Loop rijden bij Thakhek. Een 4 daagse motor/scooter tocht van 450 km die je helemaal zelf rijd met een routekaart. Je overnacht bij thakek travel lodge of villa thakhek en vandaar uit start je. Echt geweldig.
Verder zijn wij zo als iets op eigen gelegenheid kan dan doen we dat liever. B.v. naar de Kuang Si watervallen bij Luang Prabang, dit kun je met een excursie doen of een tuktuk huren maar wij hebben een scooter gehuurd en zijn zelf gereden.