Interview met Els: Wereldwijs door haar studie in Amerika

Interview met Els: Wereldwijs door haar studie in Amerika

Els, op Wereldwijzer elunding, is momenteel in Amerika voor haar studie Amerikanistiek. Zij volgt een semester aan de University of Southern Maine, in Portland, Maine. Ze heeft altijd al een fascinatie gehad voor Amerika. Vooral de cultuur van Amerika spreekt haar erg aan. Omdat ze van Amerika haar studie heeft gemaakt vond ze het erg de moeite waard om het land van dichtbij te zien. Het voordeel van studeren in Amerika is volgens haar dat ze het land op een andere manier ervaart dan als toerist. Wereldwijzer vroeg Els alles over de voorbereidingen en haar ervaringen.

1. In welk land studeer je en voor hoe lang?

Ik studeer in Amerika, aan de University of Southern Maine, in Portland, Maine. Ik ben hier voor 1 semester (5 maanden).

2. Wat was je motivatie om naar dit land te gaan?

Ik heb altijd een fascinatie gehad voor Amerika en in het kader van mijn studie (Amerikanistiek) was het de perfecte gelegenheid.

**
3. Wat is de grootste aantrekkingskracht van Amerika?**

Voor mij was het vooral de cultuur. Amerika is een groot en belangrijk land en omdat ik er mijn studie van had gemaakt, vond ik het zeer zeker de moeite waard om het land van dichtbij te zien. Het voordeel van studeren is dat je het land op een andere manier ervaart dan als toerist. Ik vind zelf dat ik het land persoonlijker ervaar, dat ik er meer over leer door onderdeel te zijn van de cultuur ten opzichte van het puur bekijken als toerist.

**4. Wat voor een studie doe je? **

Ik studeer Amerikanistiek. Hiervoor volg ik nu een semester aan de University of Southern Maine.

**5. Ben je alleen of samen met iemand daar naar toe gegaan? **

Ik ben alleen gegaan, wat op zich in het begin best eng was. Gelukkig heb ik snel vrienden gemaakt.

6. Heb je dit zelfstandig geregeld of via een organisatie?

Via de universiteit, als onderdeel van een uitwisselingsprogramma.