Interview met Casper: Studeren in Groot-Brittannië

Interview met Casper: Studeren in Groot-Brittannië

Casper, op wereldwijzer casperodj, studeert Political Economy in Groot-Brittannië. De voornaamste redenen om daar te studeren waren de manier waarop het universitair onderwijs is opgezet in Engeland en de internationale focus. Hij vindt het erg waardevol en motiverend hoeveel mensen, uit alle hoeken van de wereld, hij heeft leren kennen tijdens zijn studie en hoe verschillend de achtergronden zijn. Wereldwijzer vroeg Casper alles over zijn voorbereidingen en over zijn ervaringen tijdens zijn studie in Groot-Brittannië.

1. In welk land studeer je en voor hoe lang?

Ik studeer in Groot-Brittannië. Ik heb zojuist de 3 jaar van mijn Bachelor hier afgerond. Hiervoor heb ik 2 jaar in China gewoond.

2. Wat was je motivatie om naar Groot-Brittannië te gaan?

Twee van de voornaamste redenen waren de manier waarop het universitair onderwijs is opgezet in Engeland en de internationale focus. Het onderwijs hier is gefocust op essays en het betrokken raken bij de academische stof. Je moet dus vanaf dag 1 kritisch nadenken over wat anderen hebben gezegd of geclaimd. Weinig tentamens, weinig goed of fout vragen, maar in plaats daarvan heel veel zelf nadenken en je ideeën communiceren. De hoeveelheid internationale studenten die aan Engelse universiteiten studeren is erg inspirerend. Er is altijd wel iemand in je seminars of lectures die een compleet andere invalshoek vertegenwoordigd. Daarbij zijn ook veel van je professoren niet per se Engels, maar komen vanuit alle windstreken en hebben enorm veel internationale ervaring.

3. Wat is de grootste aantrekkingskracht van Groot-Brittannië?