Interview: 10 vragen aan Activity International

Via Activity International kun je vrijwilligerswerk doen in het buitenland. Wereldwijzer is nieuwsgierig en stelde 10 vragen aan Activity International.

http://media.wereldwijzer.nl/zand/zand005.png

1. Wie ben je en voor welke organisatie werk je?

Mijn naam is Yvette Teeselink en ik werk al 6 jaar met heel veel plezier bij Activity International.

2. Wat is je eigen reiservaring?

Ooit ben ik zelf via Activity International naar Thailand geweest, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Vanaf dat moment ben ik besmet geraakt met het reisvirus en heb ik al veel van de wereld mogen zien. Het liefst ga ik richting Azië, wat echt voelt als mijn tweede thuis. De lieve mensen, de prachtige cultuur, het overheerlijke eten, de verrukkelijke massages op elke hoek van de straat en daarnaast is het er erg goedkoop en kun je er heel makkelijk rondreizen. Wat Azië betreft ben ik naast Thailand ondertussen in Vietnam, China, Cambodja, Laos, India, Sri Lanka, Borneo, Bali, Singapore en Jakarta geweest.

http://media.wereldwijzer.nl/vast02/wwz.1484.jpg

http://media.wereldwijzer.nl/vast02/wwz.1485.jpg

3. Wanneer is de organisatie opgericht?

Activity International is in 1988 opgericht. Eerst als au pair organisatie maar in de loop van de jaren zijn daar werkvakantie, backpacken en vrijwilligerswerk bijgekomen.

4. Waar staan jullie als organisatie over 5 jaar?

Net als nu willen we over 5 jaar een breed en kwalitatief zeer goed aanbod hebben; zowel op gebied van vrijwilligerswerk als betaald werk in het buitenland. We zullen er voor zorgen dat onze deelnemers een geweldige ervaring in het buitenland hebben en dat waar mogelijk de lokale bevolking en natuur zoveel mogelijk van onze reizigers kan profiteren.

5. Wat hebben lokale mensen aan jullie projecten?