Goedendag ik heb even een vraagje omtrent Internet en telefonie in Hongarije
Is er een beetje normale verbinding en snelheid en wat zijn een beetje de goede en betrouwbare profiders.
Alvast bedankt.
Stevelien:koffie:
Goedendag ik heb even een vraagje omtrent Internet en telefonie in Hongarije
Is er een beetje normale verbinding en snelheid en wat zijn een beetje de goede en betrouwbare profiders.
Alvast bedankt.
Stevelien:koffie:
Je hebt hier de bekende telefoonmerken, als Vodafone, T-com ed en ook lokale. Zowel pre-paid als een abonnement is mogelijk. Internet heb je via kabel, schotel, glasvezel, dat is allemaal afhankelijk van waar je woont. Ik heb bijvoorbeeld internet via de kabel en dat is oké, niet zo snel als wat je nu in Nl en Belgie hebt, maar snel genoeg om te skypen ed.
Informeer bij je buren en mensen in je buurt.
groet, Sandra
als jij op afgelegen boerderij zit, wat zijn de mogelijkheden? buren zijn ok, als ze tenminste een van de 5 talen die ik ken, spreken en als deze uberhaupt er zijn… (PS ik ben nu pas aan het orienteren, maar huis in een dorp spreekt me niet aan, ik wil alleen in het bos wonen)
Het zou heel goed kunnen als je afgelegen gaat wonen dat je niet zomaar internet kan krijgen, zeker in een bos. Er zijn ook internet aanbieders die dat via een satelliet doen, maar dan moet je een open stuk hebben (denk ik). Ik heb er technisch weinig verstand van.
Hongaren spreken over het algemeen niet veel talen, zeker niet in kleinere plaatsen, maar vaak zijn er wel mensen in een dorp (dichtbij de plek waar je zou willen wonen) waar bijvoorbeeld een huisarts, dominee of iemand van de school is, die wel Engels of Duits spreekt, in het café of het winkeltje wordt je vaak wel verder geholpen, al is het met handen en voeten. Er zijn ook plaatsen waar Schwaben wonen, daar wordt nog veel Duits gesproken.
Succes. groet Sandra
ik heb wel tecjnisch verstand, desnoods kan altijd mijn schonzon vragen. er zijn qlinq internet in vele oost-europese landen en + versterker op maast (ietsjes boven de bommen is meestal genoeg). min vraag was namelijk of zo een internet daar ook is? in 2010 had ik zo internet in NL.
hier is voorbeeld uit Tschechie Mobilní internet od T-Mobile - nové ceny
overall waar telefoon vangt, kan deze ook werken. als de dichtsbijste mast te ver is, dan zet maar een versterker (evt op lange pal of boom). snelheid is afhankelijk van afstand tot mast.
ik zelf spreek russisch, nederlands, engels, duits en italiaans + nog een beetje frans. uiteraard begrijp ik heel goed andere slavische talen… ik denk dat hongard leren zou niet zo groot probleem voor mijn zijn.