internationaal rijbewijs nodig?

We willen een motor huren om de omgeving van Kathmandu te bezichtigen. Is het nodig om een internationaal rijbewijs mee te nemen? Heeft er iemand ervaring met het rijden daar?

Hoi,

zelf rij ik in Nepal altijd op de motor. Wanneer je buiten de stad gaat rijden wordt je af en toe door de politie gestopt bij check-points en wordt je soms gevraagd om je rijbewijs te laten zien. Tot nog toe vindt men het altijd goed als ik mijn Nederlandse rijbewijs laat zien. Er is nog nooit om mijn International Rijbewijs gevraagd. Ik neem deze echter wel altijd mee als ik in Nepal rijd. Ik zou het internationale rijbewijs dan ook gewoon meenemen, dit rijd toch prettiger.

In de meeste gevallen als je door de politie gestopt word, vind men het al prima zodra je je helm af doet en men ziet dat je een toerist bent. Houd er echter wel rekening mee dat je in Nepal nooit drinkt en rijd. Het maximaal toegestane promillage is 0,0. De politie is hier erg streng op!

Voor de rest is het verkeer in Nepal erg chaotisch en moet je echt defensief rijden, vooral geen haast hebben en ontzettend goed opletten.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag,

Rudy