Inside passage

Wie heeft er ervaring met de inside passage? Wij willen in aug/sept van Prince Rupert naar Port Hardy. Wat is een goede rederij, hoe lang van tevoren moet je boeken, is een hut aan dek aan te bevelen, weet iemand leuke hotelletjes, B&B’s e.d. in beide plaatsen etc?

De Inside Passage is een mooie overtocht, zeker bij mooi, helder weer.
Er is slechts één rederij: BC Ferries ( www.bcferries.com ).
Als jullie overtocht staat gepland voor begin september ( 2 - 6 september), dan zou ik lang van te voren (laten) boeken. Dat is nl. Labor Day weekend en ook de Inside Passage is dan erg populair. Wil je wat later in september varen, dan is b.v. onderweg boeken ook een goede optie.
Het is een lange overtocht, dus is een hut wel prettig om even uit te rusten en/of te douchen.
Om een leuke accommodatie aan te bevelen is het wel handig om te weten wat je budget ongeveer is.

Geachte heer mevrouw,

Ben vorig jaar, 15 Aug, met de bc ferries www.bcferries.com van Prince Rupert naar Port Hardy gevaren. Mooie rustige tocht gehad met in het begin wat mist maar die trok al snel weg, wat wel bijzonder schijnt te zijn. Meestal blijft het nevelig. Verschillende walvissen, zeearenden en robben gezien. Ik heb mijn overtocht al in Januari geboekt en koste me toen 170 Can$ als voetpassagier. Dus zonder hut of auto. Veel gezellige plekjes om naar de omgeving te kijken maar het is wel een lange tocht. 7.30 vertrek en om 22.30 de aankomst in Port Hardy. Een vriendelijk en zeer gastvrij B&B in Prince Rupert is Pineridge B&B, www.pineridge.bc.ca , kosten 99$ voor ruime kamer met twinbeds en prive douchruimte. Een ouder duits echtpaar die al 50 jaar in Canada wonen. Echt duitse grundligheid met een heerlijk uitgebreid ontbijt en veel info.
In Port Hardy heb ik overnacht in de North Shore Inn 95$ ex tax. Vriendelijk ontvangst, goede kamer maar verder is er niet echt veel te beleven in Port Hardy.

Met vriendelijke groet,
Dirk Bart