India zomer 2008

Hoi,

Komende zomer wil ik dan echt naar India gaan. Ik wil er al heel lang graag naar toe. Ik reis liever niet alleen dus vandaar ben ik op zoek naar een leuk reisgenootje.
Ik ben 23 jaar en ik studeer nog. Ik heb al meer gereisd en ik ben verder erg makkelijk. Ik vind het leuk om veel te doen en te zien en ik ben avontuurlijk ingesteld. Verder reis ik low budget en vind ik het leuk om met de lokale bevolking in contact te komen.
Spreek je dit aan reageer!

Groetjes

Hoi Karen,

Reizen is mijn lust en leven, het gevoel van vrijheid als je je rugzak weer op gooit en naar schiphol gaat is geweldig. Op de bestemming zelf vind ik het heerlijk om low budget rond te trekken en andere reizigers tegen te komen. Voor volgend jaar heb ik nog geen grote plannen, alleen dan dat ik graag weer weg wil. Na twee keer interrail door heel europa ben ik begonnen met verre reizen en heb o.a. thailand, malasia, vietnam, zuid afrika, losotho, mexico, USA, canada en australie bezocht. Voor 2008 zit ik eigenlijk een beetje te denken aan zuid amerika, of laos en cambodja. Maar tibet en nepal staan ook heel hoog op mijn verlanglijst.

Ik weet niet waar in India je graag wilt reizen en hoe lang, maar noord india is misschien goed te combineren met nepal en tibet.

Verder ben ik tijdens mijn reizen erg makkelijk en tevreden met weinig luxe, maar vul mijn dag graag van de ochtend tot de avond. Je bent vaak maar een keer in je leven op die plek en dan haal ik er graag alles uit en wil niets missen. Ik hou van cultuur en mooie steden bekijken, maar de natuur is voor mij toch altijd weer het belangrijkste tijdens mijn reis.

Lijkt het je leuk met mij in contact te komen en te kijken of onze intresses een beetje in dezelfde richting liggen dan hoor ik het wel.

groeten pascal

Hoi Pascal,

Ik heb hetzelfde, en als ik net weer terug ben op Schiphol, wil ik zo snel mogelijk weer weg, de vrijheid!!

Ik vind natuur ook het leukste. Ik houd niet zo van grote steden wel in Europa. Ik vind het ook erg leuk om naast de highlights de minder bekende plekken op te zoeken.

Voor komende zomer wilde ik graag naar India, weet nog niet precies waar. Ik wilde ongeveer 6 weken gaan van Delhi naar Mumbai ben bang dat niet haalbaar is. Of ik wilde graag naar Afrika.
Ik ben ook in Thailand geweest verder in Nieuw Zeeland, Indonesie, Curacao, Ghana, Burkina Faso en niet te vergeten Europa, haha.

En hoe oud ben jij? Werk je of studeer je ook nog?

Groetjes Karen

Hoi karin.

Ik zelf ben nog een beetje op zoek naar een vakantiebestemming voor de zomer. Ik hou ontzettend veel van reizen, maar ik heb helaas nog niet zoveel bijzondere reizen als jouw op mijn naam staan. Ik ben wel iemand die graag low budget reist en de plekjes wil opzoeken die niemand kent. En natuurlijk het in contact komen met de lokale bevolking. Het lijkt me super 6 weken door india te trekken. Als je het leuk lijkt kun je me een berichtje sturen. Mocht je toch van planning wijzigen, voor afrika ben ik ook zeker voor in. Ik ben 25 en studeer Arabisch in groningen.

groetjes doortje

Hoi Karen,

heb je een maand/preciezere datum in gedachten wanneer je wilt vertrekken?
Ik ga na de zomer eerst in Nepal en vervolgens in Vietnam werken. Maar wil ook graag India (en Laos, Cambodja, Tibet) ontdekken.
Maar de data dat alles moet gaan gebeuren weet ik nog niet precies, hangt er een beetje vanaf of de studie meewerkt en ik alle punten al dan niet behaal.

groetjes Thijs

(ben trouwens 22)

Hoi thijs

Ga je via een organisatie werken in vietnam en nepal? Of heb je zelf adressen gevonden? Wat ga je daar precies doen? Vietnam is echt super!!!
groetjes doortje

Hoi doortje,

Ik denk dat ik via dezelfde organisatie in Nepal en Vietnam ga werken als waarmee ik in Ghana gewerkt heb: www.vrijwilligwereldwijd.nl

De organisatie beviel, op een paar dingetjes in het begin na, wel goed. Ook zijn ze niet zo duur (hoewel er wel altijd kosten bijkomen). De projecten lijken me ook leuk.
http://www.cross-borders.info spreekt mij ook wel aan.

Ben jij al in Vietnam geweest toevallig dat je Vietnam super vindt?

groetjes
thijs

Hee Thijs,

Dat is toevallig. Ik ben vorige zomer met vrijwilligafrika ook naar Ghana geweest.
Wanneer ben jij in Ghana geweest?

Hoi Thijs

Ik ben idd in vietnam geweest, maar dat ik wel weer even geleden. Toen ik 16 was heb ik daar mijn foster parent kindje bezocht en natuurlijk het land bekeken. Ik ben nu 25. Wij zijn van zuid naar noord gereist. Saigon is echt super!!! En je moet ook zeker de overblijfselen van de tunnels bezoeken!
groetjes doortje

Ik zat er juni t/m augustus. Op het straatkinderenproject voor de klas gestaan.
Wanneer zat jij er dan? En op welk project? En welk gastgezin? Heb je nog in de compound gewoond?
Ik vond het echt super, de compound helemaal!

Hallo Karen (en anderen die gereageerd hebben),

Ik ga van 7 juli tot 14 aug naar India. Ik vlieg vanaf Brussel. Ik reis alleen en reis ook low budget. Net als jullie vind ik het het leukst om de lokale bevolking en hun tradities te leren kennen. Niet zoals het commercieel voor toeristen wordt gehouden maar echt puur het land en de bevolking leren kennen.
Vorig jaar ben ik naar Indonesie geweest en het jaar daarvoor naar Thailand. Azie heeft mijn hart veroverd laat ik maar zeggen…

Ik ben niet iemand die per se de hele vakantie samen met iemand wil reizen, je komt toch altijd wel mensen tegen maar het lijkt me heel leuk om tijdelijk met iemand op te trekken en dan iets te bezoeken wat we graag willen zien. Dan ga je toch een beetje met hetzelfde doel en zijn de gesprekken ook wat minder oppervlakkig dan: hello, where are you from?

Dus als je ook in dezelfde periode gaat als ik ga stuur me dan even een berichtje en wie weet kunnen we wat afspreken. Lijkt me erg gezellig!

Groetjes,

Daphne

Hallo, ik denk voor het eerst na over een reisgenoot, heb hiervoor op eigen houtje door thailand, laos, cambodja, vietnam, maleisie en indonesie gereisd. Altijd veel mensen ontmoet.
Ik ben 38 bijna 39…en jong van geest, maar geen 20 meer. Low budget is mijn budget…maar wekenlang feesten hoef ik niet (een enkele keer is helemaal top) ik houd meer van cultuur en lokale bevolking. Ik heb vaker met jongere mensen stukken van mijn reizen gedeeld, maar vorig jaar veel alleen gereisd, en dat was soms best zwaar (in Indonesie)
Ik zoek een reismaatje, bv voor een gedeelte. Mijn vakantie valt van 12 juli t/m 25 augustus. Vanut Delhi naar Rajastan eventueel met een weekje GOA als uitsmijter, of eindigen in Nepal, of zijn er andere gebieden veel leuker?

suzanne

hoihoi allemaal!
wist niet dat er zoveel mensen wel trek in india hebben!
ook ik ben op zoek naar mensen met het zelfde idee van een mooie onvergetelijke reis maken en ga liever niet geheel in mun uppie, daarom zoek ik mensen die ongv dezelfde ideeen hebben zij zo;n reis en zin hebben om samen te reizen, niet gebonden gewoon wanneer beide trek hebben in hetzeflde en het goed klikt!
goed ik ben stephanie, 20 jaar en ga in april richting india! hoop daar 4 maanden te blijven en een boel te zien! low budget is mijn ding, want ook op die manier kom je lijkt mij het beste met de echte cultuur en mesen in aanraking! ik wil veel zien, cultuur/natuur en natuurlijk ook ff de highlights, wel geef ik meer om eigenlijk de onverwachtse dingen die op je pad komen en die je reis onvergetelijk maken!
op het moment ben ik aant werk op mijn reis te kunnen bekostigen, volgend jaar ga ik weer aan de studie! goed lijkt het jullie/je wat? let me know

groetjes(en als ik je niet spreek in elk geval heel veel reisplezier!) stephanie!

Hallo mensen die in de zomer naar India gaan,

worden jullie niet afgeschrikt door de achterlijk hoge temperaturen en de moesson die in die periode in India zijn?

x

Hoi Gwen,

Als het in NL zomer is, is het daar juist koeler dan normaal. Omdat het land zo groot is is de moesson een beetje verspreid. In Juli is het nog moesson in het zuiden maar dat beperkt zich tot een paar fikse stortregens en dan is het weer over voor een tijdje. Als je dan ergens anders naartoe trekt heb je dat niet meer.

Ben jij ook van plan om naar India te gaan?

Groetjes,

Daphne

Hey,

Ten eerst ik vind het best wel even wennen om via deze medium mensen te leren kennen maar ik dacht ik wil iets uitdagends doen in 2008. Wil nieuwe mensen ontmoeten wil verre reizen maken en waarom niet via wereldwijzer.nl. En het lijkt me ontzettend leuk om met één of met aantal mensen op vakantie te gaan en een leuke avontuur ervan te maken.

ben 23 jaar oud en wil gewoon een leuke zomer van maken iets uitdagends doen.
mail:jaredocampo@hotmail.com

heey
dit idee klinkt fantastisch, dit wil ik ook graag doen. alleen zoek ik ook nog een leuke reisgenoot(e)
ik ben imke btw:p
[EMAIL=“imkevmol@hotmail.com”]imkevmol@hotmail.com
groetjes

hee allebei!
gaat jullie pas in de zomer?! want ik ga namelijk in april 2 maanden naar india en ik zoek reisgenootjes!?

hey shephaniedevries,

Jij gaat dus 2 maanden, ja jammer want ik kan maar 2 a 3 weken op nemen of zelfs mischien maand maar.

hoi Suzanne,

ik ben ook van plan dit jaar naar India te gaan in de zomer, vliegen naar Delhi en dan naar Rajasthan (schijnt heel goed te doen te zijn in de zomer). Ik reis ook meestal low budget. Ik heb een aantal groepsreizen gemaakt (Thailand, Kenia/Tanzania, Marokko), was ook leuk, maar ik wil het nu eigenlijk eens op deze manier proberen. Ik ga liever ook niet in mijn eentje, dus ik herken me wel in wat je schreef. Ik zou zelf niet langer dan een maand weg kunnen blijven, maar als je dat geen probleem vindt, kunnen we misschien eens verder kletsen? Het zou trouwens wel mijn voorkeur hebben om in Rajasthan te blijven, ook gezien de reistijden (Goa lijkt me dan best ver weg en in het zuiden heb je veel meer last van de moesson!)
Het lijkt me leuk om samen een globale route uit te stippelen, dat is toch ook een stukje van de voorpret!
Groetjes,

Sandra (34)