India strandvakantie in het zuiden

Hoi Indiagangers,

Mijn dochter (23) is momenteel in India als vrijwilligster aan het werk. Via Teaching abroad zit ze in Theni (zuid India) en geeft Engelse les aan kinderen tussen de 3 en 13 jaar. Half september is ze daar mee klaar en zou dan nog 1 of 2 weken een strandvakantie willen doen.

Wie weet waar ze goed en tegen een redelijke prijs terecht kan. Of is een vrouw alleen daar sowieso loslopend wild. Of is er iemand die tegen die tijd het ook wel lekker vind om nog wat stranddagen te doen en doet dat liever ook niet alleen.

Hoor graag van jullie!
Groetjes,
Marianne

Hoi Marianne,

Dat een vrouw alleen als “loslopend wild” wild wordt gezien, hoef je je absoluut geen zorgen te maken. Zeker niet in Zuid-India waar het opleidingsniveau (en de ontwikkeling) over het algemeen een stuk hoger ligt dan in het noorden.

Een strand vakantie kan qua kosten prima, alles is in India heel betaalbaar.
Je zit bijvoorbeeld in een budgethotel voor rond de 2 a 3 euro per nacht in de meeste plaatsen.
Goa is voor een strandvakantie toch eigenlijk wel “the place to be”.
Zelf vertrek ik 26 augustus voor een rondreis, dus misschien kom ik je dochter dan nog wel tegen aan het strand :slight_smile:

Groeten,
Cyrille

Hoi Cyrille,

Dank voor je snelle reactie. Ze was ook vast van plan een strandhotel te zoeken maar de mensen daar roepen dat ze het eigenlijk niet in haar eentje moet doen. Vandaar mn vraag op dit forum. Jij hebt het over Goa, volgens jou geen probleem om daar alleen rond te hobbelen? Natuurlijk niet 's avonds in je eentje over straat, maar wel de hele dag aan het strand liggen enzo. En dat de mannen een beetje “lastig” zijn, tja … dan moet je naar Zweden als Hollandse meid van 1.74 meter, DAAR val je dan niet zo op :wink:

Jij in ieder geval heel veel plezier tijdens je rondreis!

Groet,
Marianne