India (Sikkim) naar Tibet

Hoi India-Lovers!!

Ik ga dus ook in januari 2010 een half jaar naar India!!! :wereld: Meesterlijk plan! Ja ook blond en bijna blauwe ogen, maar sterk en dapper… :stuck_out_tongue:
Gaat helemaal goed komen!

Wat ik wil is naar Tibet, vanuit Noord-India. Ik zocht al naar de grensovergang tussen sikkim (rechts van Nepal) en Tibet. Informatie gevonden, maar… Veel grenzen gesloten enzo en nergens informatie. Dus volgens mij zijn er geen grenzen open tussen India & Tibet.

Natuurlijk zijn de verhoudingen tussen Tibet en India niet helemaal goed, dus ik vraag me af of het wel mogelijk is om direct vanuit Noord India (sikkim of Pradesh) naar Tibet te stappen.

Per bus, trein of kameel. Liefst geen vliegtuig :slight_smile:

2nd plan is via Katmandu (Nepal) door de bergen. Vanaf Kathmandu kom je toch ook wel in Tibet? Is die grens open (per bus?) Of moet je dan lopen?

Als er iemand is die mij wat kan vertellen over deze grens, zou ik dat heeeeeeeeel fijn vinden!!!

:zon02:

Groet, suzanne :chin:

De grens tussen Nepal en Tibet is normaal gesproken open. Tenzij er weer spanningen zijn, dan kan de grens a la minuut gesloten worden. Up-to-date blijven dus.
Je kunt per bus of jeep naar Tibet, maar je moet altijd lopend de grens over (de “Friendship Bridge”) en aan de andere kant met ander vervoer verder. Ik ben van Tibet naar Nepal gegaan. Tot aan de grens met landcruisers en in Nepal met een busje verder, dat klaar stond (georganiseerde reis).

Ik weet niet of je vanuit India naar Tibet kan. Die grensovergangen zijn volgens mij wel “problematisch”. Misschien alleen voor lokale handelaren, niet voor toeristen. Daarvoor zou je wat meer moeten googlen.