India Juni/juli/august yoga en regen?

Hey,
Ik ben samen met een vriendin aan het kijken of we in de maanden juni/juli of augustus naar India kunnen reizen.

1. om rond te trekken en 2. om onze yoga kennis nog verder te vergroten in een echt indiaans yoga resort.
    Nu lees ik alleen vaak dat door het regenseizoen het niet handig is om in deze maanden naar India te reizen en daarnaast lijken alle yoga resorts rond deze tijd dicht. Kan iemand mij misschien wat meer info en tips geven?

Alvast bedankt!

waar wil je precies in India naar toe? Er zijn wel wat verschillen. Mocht je een plek weten, dan kan ik kijken wat mijn lonely planet voor beste reistijd aangeeft. Destijds was het in augustus rond Chennai droog, wel erg warm. De westkust is heel erg nat!

Vorig jaar zat ik in juli in Noord India. Snikheet, amper regen gezien.
Maar toen het eenmaal ging regenen… dat was echt prachtig! Hoe blij iedereen was, kinderen op de huizen spelend in de regen, moeders die hun kinderen wassen, de straat één grote modderpoel en erg vies. Bij ons was dit af en toe het geval, dus geen dagen lang stromende regen. De Indiers weten het zelf vaak prima te vertellen wanneer de regen komt. Behalve toen ik op een bootje op de Ganges zat, toen kwam het met bakken uit de hemel.

Op de weg van Varansi naar Nepal moesten we soms wel omrijden, omdat er hele stukken weg waren weggeslagen. Ook in Nepal waren er watervallen over de weg!