India in de zomer

Hoi,

Wij willen in de zomervakantie naar India reizen. Hoe zit het met de regen? En wat kan ik verwachten betreft ongedierte in de hotelkamers?

Hoi hoi,

Vanaf juli hele noordelijke laaglanden vermijden vanwege moesson (en die is ECHT heftig met forse overstromingen en onbegaanbare wegen/rails/airports), zuiden (Goa-Chennai) begint die pas ergens augustus maar loopt ook langer door. Himalaya gebieden zijn dan juist wel uitstekend te doen, vrij droog en goede temperatuur.
Hotelkamers zijn uitstekend schoon vanaf middenklasse-prijzen, daaronder kan het inderdaad wel eens minder zijn maar je krijgt waar je voor betaalt :wink:

<Erik> & [Sandya]

Ik zat te plannen om te gaan backpaxken doorindia in mei. Beginnende in delhi.
Is dat wel een aanrader qua weer?

Ja geen moesson. Wel ook 's nachts heet maar als je daartegen kan niets mis mee. Ook nu (ik ga morgen terug) al 40-45 graden midden op dag in Delhi en Jaipur en ook hier in Hyderabad, doch nacht zakt het naar 25 en dat is met fan prima te doen. Als nacht ook 30+ wordt vinden sommigen AC nodig (ik niet).

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je antwoord! Das vrij warm ja, opzich kan ik er wel mee leven haha. Mei/juni enige 2 ‘aanden dat ik kan voorlopig.
Zijn er ondanks de hitte dan ook veel andere backpaxkers / touristen?

Ben momenteel route aant plannen, maar kwam nu even in de twijfel vanwege t weer. Ene site lees je te doen andere absolute afrader

Ben ze nu zat tegengekomen dus zal echt niet geheel opdrogen het bezoek, dat gebeurt pas met de moesson.

<Erik>

top thanks!

Ja k reis alleen, dus dan is het wel leuk mensen tegen te komen :slight_smile:

Ben eigenlijk elk jaar dat ik ging backpacken kwam ik mensen tegen in hostel en trok ik mee bverder, dus hoop dat dat idit jaar weer tegen te komen

qua route dacht ik iets als dit,

puur basis, gewoon ongeveer dat, komt er wat anders op mn pad pas ik aan daar.
vinden jullie dat een mooie ‘‘basis’’ route?

Ja hoor, dekt veel hoogtepunten. Maar flexibiliteit is juist in India niet makkelijk omdat je treinen 1-2 maanden tevoren moet reserveren. Gelukkig kun je nog wel annuleren en krijgt dan grootste deel terug.

Sukses,

<Erik>

oh wauw, dus eigenlijk, ben ik te laat om te zeggen volgende week ga ik weg?

had het daar opgezocht voor delhi naar Jaipur. daar lijken nog genoeg tickets? en redeijk per dag te bestellen?
is dat een uitzondering?

Vertrouw echt alleen IRCRC site zelf en zorg dat je daar geregistreerd wordt. 3rd party agents zoals deze beloven vaak dingen die ze niet waarmaken en met RAC of WL status wil je echt niet naar station gaan. Er zullen best een paar rustiger treinen zijn op drukke routes zoals deze, maar op routes met maar 2-3 treinen per dag is het 1-2 maanden tevoren al op.

<Erik> & [Sandya]

Heb vanmiddag even wat guides gelezen hoe het werkt die site en heb er nu ook een account gemaakt

als voorbeeld hbe ik even de reis van delhi naar Jaipur gepakt.
en n datum (27 april) random gekozen

https://ibb.co/mybDbn

dan krijg ik dat overzicht , snap er alles niks van

trein naam?
hoe weet ik nu wel de goeie is? wel gelezen dat 1a de fijnste klasse is

1A nemen we nooit tenzij we met 4 zijn, je weet nl niet of je een 2-persoonscoupe krijgt als Koppel of een halve vierpersoons samen met wildvreemden. 2A is beste dan.

Je ziet dat ie op 2 van de 7 dagen die week niets vrij heeft maar die woensdag gelukkig wel. Klik op de dag en je ziet de beschikbare seats per klasse. Het is ff wennen maar best te doen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik probeer het te snappen, maar ik zie toch bij alle dagen bijna wel groene vinkjes?
en trein naam hoef ik niet op te letten? gaan allemaal van die bestemming tot volgende dan toch?

En thanks voor het hellpen!

Bij die trein van 1430 die je selecteerde staan op 2 dagen kruisen en op 5 dagen vinkjes. Klik de dag die je wil en dan zie je voor welke klassen dat is. En zoals boven, maar ook op seat61, uitgelegd staat is AC2 vaak beter dan AC1.

<Erik>

ahhh begin hem een beetje te snappen thanks! wat een ingewikkeld systeem
Denk dat ik idee moet laten varen om volgende week te gaan.

Heb juli ook nog n maand vrij, miss dat ik dan kan gaan… lees vanm eer mensen dat ze dan toch gaan
ben volgend jaar helaas vakantie gebonden