India in april, reisroute? (V)

Ik wil graag rond april een maand rondreizen in India. Ik heb er al veel over gelezen, maar ik ben wel heel benieuwd naar een goede reisroute (in die periode); welke plekken kan ik het beste naar toe gaan voor een mooie india-reis, in welke volgorde… ik ben nooit eerder in India geweest en ik weet dat er veel mensen zijn die al wel die ervaring hebben, dus misschien kunnen zij me er iets over vertellen. Ik ben 22 jaar en reis alleen.
Het gaat me er niet om dat ik zoveeeel mogelijk wil reizen als ik daar ben, ik wil het rustig aanpakken en vooral veel leuke/mooie dingen doen.
Tips, dingen die ik gedaan MOET hebben als ik daar ben, reisroutes in ongeveer april?

thanks…

hoi,
als ik jou was zal ik een keuze maken welk deel je wil zien, noord of zuid etc.
ik heb 5 maand in tamil-nadu gewoond in kancheepuram…
in zuid india raad ik je de plekken aan waar veel reisorganisatie ook naar toe gaan (mahabilipuram, pondicherry, madurai, kochi, allepey (backwaters), periyar park.)

ik ga zelf in oktober 5 weken naar noord-India/nepal dan ga ik delhi, jaipur, agra, varanasi, en kathmandu / pokhara (nepal) bezoeken

de Taj Mahal in Agra is super. delhi is ene grote, drukke, chaotische en vieze stad. maar wel ontzettend leuk om te zien. ik ben ook in Mumbai en Calcutta geweest. hiervan vond ik Mumbai heel erg leuk.

succes met kiezen, eris zoveeeel moois.
mijn tip, kies een deel (wil niet teveel, want reizen neemt veel tijd in bezit) en orienteer in reisgidsen

succes

he!
dankjewel voor je reactie, super!
ik heb inmiddels geboekt; ik vlieg naar delhi, en vanaf mumbai weer terug. er zijn plekken daartussen die ik wil gaan bezoeken, met kleine omweggetjes.
dat zou in principe wel kunnen, in een maand toch?
heb dr iig erg veel zin in…

hoi,
wat leuk dat je geboekt hebt.
ik denk dat dat zeker gaat lukken
veel plezier!

groetjes pascal

annais,
Ik ga ook in april ,samen met mijn vrouw .Wij gaan nu om het land wat te ontdekken ,om later de kinderen mee te nemen .Wij hebben contacten met India reizigers ,die vertelde me dat je best uit kijkt in deze periode ,omdat het er wel eens verschrikkelijk heet kan zijn !Wij landen ook in Delhi dan richting Agra en vervolgens ,normaal gezien, naar Rajasthan als de temperaturen het toelaten .Mag ik je aanraden de lonely planet reisgids mee te nemen als je juiste info wil !!!Wat je ook zeker moet meenemen :
-Hangslot
-zaklamp

Have fun !
Mvg,Maxcorso

annais
Ik nog es ,ik heb al enkele steden op mijn lijstje staan ,wil je ze kennen ,dan zend ik ze door ?
Oja … visum al in orde ?
Mvg,maxcorso