'Incheon bij beste airports van de wereld'

De Zuid-Koreaanse luchthaven Incheon is de beste van de wereld. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek onder reizigers door Skytrax. Eerder dit jaar eindigde het Incheon International Airport (ICN) ook al op nummer 1 op de lijst van Airports Council International (ACI).

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3243883/2012/04/20/Schiphol-beste-Europese-luchthaven.dhtml

Incheon International Airport is dit jaar net als in 2013 geëindigd op de tweede plaats van de beste luchthaven van de wereld. Adviesbureau Skytrax ondervroeg hiervoor bijna 13 miljoen reizigers uit 110 landen.

Ranglijst Skytrax Beste Luchthaven 2014

[TABLE="width: 368"]

1
Singapore Changi Airport

2
Incheon International Airport

3
Munich Airport

4
Hong Kong International Airport

5
Amsterdam Schiphol Airport

6
Tokyo International Airport Haneda

7
Beijing Capital International Airport

8
Zurich Airport

9
Vancouver International Airport

10
London Heathrow Airport

[/TABLE]

Meer via BRON

Als nerd toch nog even in de statistieken gedoken. Ik weet niet hoe jullie het zien, maar ik kom dan tot een andere conclusie!

In de categorieën eindigt Incheon drie keer op de eerste plaats:

[ul]
[li]WORLD’S BEST AIRPORTS SERVING 40-50 MILLION PASSENGERS [/li][/ul]

[ul]
[li]THE WORLD’S BEST AIRPORT IMMIGRATION [/li][/ul]

[ul]
[li]THE WORLD’S BEST AIRPORT FOR TRANSIT PASSENGERS [/li][/ul]

Tevens staat Incheon (#2) een stap hoger dan Singapore (#3) in de categorie THE WORLD’S BEST AIRPORTS FOR BAGGAGE DELIVERY. Efficiënte transit-, douane- en bagageafhandeling zijn de basics wat ik als reiziger verwacht van een vliegveld van welke grootte dan ook.

Tsja, dat Singapore hoger eindigt dan Incheon in entertainment en shopping experience kan me eerlijk gezegd gestolen worden :biggrin: Deze statistieken aangevuld bij mijn persoonlijke ervaring leidt tot de conclusie: Incheon is een iets beter vliegveld dan Singapore!

Niks mis met het entertainment op Incheon:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“UzsdNic6JJk” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

1 like