In de zomer met het gezin naar Vietnam

Vorig jaar ging onze reis niet door. Dit jaar willen we zeker opnieuw proberen om een maand naar Vietnam te gaan. Ons voorlopig reisschema van vorig jaar zag er als volgt uit:

Dag 1 : vlucht naar Hanoi
Dag 2: aankomst in Hanoi
Dag 3: Hanoi
Dag 4: reisdag naar Bai tu Long Bay + overnachting Bai tu Long
Dag 5: Bai tu Long + eiland (Co To Island of Quan Lan Island)
Dag 6: Via Hanoi naar Mai Chau
Dag 7: Mai Chau (homestay)
Dag 8: reisdag naar naar Cuc Phuong National Park
Dag 9: Cuc Phuong National Park
Dag 10: vliegen (of nachttrein) naar Dong Hoi en vandaar naar Phong Nha-Ke Bang National Park
Dag 11: Phong Nha Ke Bang
Dag 12: Phong Nha Ke Bang
Dag 13: Reisdag naar Hue
Dag 14 Hue
Dag 15: reisdag naar Bach Ma National Park
Dag 16: Bach Ma National Park
Dag 17: Reisdag naar Hoi An
Dag 18: Hoi An
Dag 19 Hoi An (of eiland in de buurt)
Dag 20: Hoi An (of eiland in de buurt)
Dag 21: vliegen naar Dalat
Dag 22: Met OV/auto naar Cat Tien National Park
Dag 23: Cat Tien National Park
Dag 24: Van Cat Tien naar HCMC eventueel doorreizen naar Chau Doc (Mekong Delta)
Dag 25: Homestay mekong delta
Dag 26: homestay mekong delta
Dag 27: Terug naar HCMC en evt. door naar Sam Vat en Can Gio
Dag 28: Sam Vat
Dag 29: Sam Vat en terug naar HCMC
Dag 30: HCMC
Dag 31: HCMC en weer terug naar huis

Ik weet niet meer zeker of ik dit schema toen ook al eens gepost heb. Ik heb in ieder geval met Ton al wel wat contact gehad over o.a. dit schema.

Ik hoor graag wat jullie van bovenstaand schema en welke dingen ik zeker vooraf moet regelen. Het liefst regelen we zo weinig mogelijk van tevoren, omdat dit je reisschema zo star maakt en we reizen liever niet volgens een strakke planning. Ook hoor ik graag goede tips. Onze kinderen zijn dan 8, 10 en 12 en we willen het leuk maken voor het hele gezin en niet een gevlieg van hot naar her en nergens tijd om even bij te tanken. Ook willen we de tijd nemen om de natuur en de cultuur te ervaren.

Zoals het nu lijkt zullen we vanaf half juli tot half augustus weg zijn. Exacte dagen moeten we echter bepalen en dan uiteraard nog een ticket regelen. Wat zijn jullie ervaringen met het weer in deze tijd? Vanuit Nederland zagen we vorig jaar in de zomer toch behoorlijk heftige overstromingen in Vietnam in de zomermaanden.

Bericht eerst lang genoeg. Ik hoor graag meer van de (ervaren) Vietnam-reizigers of toekomstige Vietnam-reizigers

Misschien net iets te veel verplaatsingen. Ik kan me voorstellen dat kinderen dan gaan mopperen.

Je zou wat rust kunnen inbrengen door 1 of 2 van de Nationale parken te schrappen.

En vervolgens 1 of 2 nachten extra in het stadjes Hoi An en Dalat te blijven. Dalat kan ook iets koeler zijn.

Ik zou gewoon in Hoi An overnachten. Hotels/Guesthouse hebben soms fietsen of die huur je ergens anders en dan zelf op pad.
Mooi door de rijstvelden en naar het strand, de eilandjes.

Johan

Bedankt Johan voor je reactie. Heb jij ervaringen met (één van) de nationale parken in Vietnam? En zo ja, welke en hoe zijn je ervaringen? Heb je er bijvoorbeeld ook overnacht, heb je er trekkings gedaan, etc.? Ik hoor het graag. Ook van anderen natuurlijk :nod: