In China visum Vietnam regelen?????

Whelp,

Ik ga in maart starten met een wereldreis waarin ik vanuit Nederland over land naar Singapore reis. Daarvandaan stap ik op het vliegtuig naar Australië. Nu kan ik mij in alle landen prima redden met visa, maar er is één land waarbij ik op een obstacel stuit, namelijk Vietnam. Dat land verplicht reizigers om een entreedatum op je visum te zetten en dat wil ik niet. Ik wil in China op een gegeven moment gewoon zelf willen beslissen waneer ik naar Vietnam ga.

Kortom: weet iemand waar je in West-China (want ik sla Peking, Shanghai en Honk Kong over, ben ik al geweest) een visum voor Vietnam kan kopen? Is het bijvoorbeeld te koop in de laatste stad waar ik in China een bezoek aan breng, Nanning?

Mocht je toevallig in de periode april, mei, juni, juli in Zuid-Oost Azie rondreizen, laat dan ook even een bericht achter, wie weet kunnen we met elkaar optrekken.

Hallo Sander,

Ik weet niet waar je deze kan kopen.

Maar de entree datum is geen must, alleen de einddatum ( vertrekdatum ) is een must.
Deze kun je ook weer verlengen in Vietnam zelf.

Wanneer je flexibel wilt zijn ga dan voor een 3 maanden visum, of wanneer je de grens weer terug over wilt een multiple 3 maanden visum.

Kom je vliegend Vietnam binnen via de internationale vliegvelden ( Hanoi, Saigon of Danang ) kun je een VOA aanvragen via de mail. Deze heb je dan meestal uiterlijk binnen 5 werkdagen; veelal eerder binnen.

gr
Ton.