Mijn vriend en ik willen in april op reis 3 weken, hij heeft geen reis/ backpack ervaring maar ik wel ( peru, bolivia, argentinie, brazilie, australie, thailand, laos, sukawesi)
Wie raad me welk land aan in april? Costa Rica of Ecuador? Wie heeft er tips voor 3 weekse reis? Graag jullie hulp.
wij zijn in 2013 naar ecuador geweest en in 2014 in costa rica. Misschien kan ik je wat tips geven. Maar wat voor een vakantie zoek je? Wij vonden Costa Rica en Ecuador beide leuk. Alleen Costa Rica best wel wat USA gericht en wat duurder.
Ik heb zelf al flink wat gereisd, maar mijn vriend nog helemaal niet.
Ik wil van alles wat in onze reis, wij zijn avontuurlijk en sportief, van back to basics tot ook wel iets luxer ( tijd van hostels heb ik gehad) stukje natuur, lokale bevolking, willen onderweg ook nog wel wat mede reizigers tegenkomen en eindigen met strand.
We hebben ongeveer 3 weken de tijd ivm onze banen en als periode wordt het waarschijnlijk april.
Ik zag al dat qua prijs Ecuador wat lager ligt, wat natuurlijk gunstiger is. Kan je in Ecuador gemakkelijk met bussen reizen? In costa rica heb je namelijk echt een huurauto nodig.
Een huurauto in Costa Rica is handig. Je bent niet afhankelijk van derden.
Maar het openbaar vervoer is prima geregeld.
Dus heb je genoeg tijd dan kun je ook hier de bus nemen.
Zie deze link:
Voor een groot verschil in activiteiten, natuur, bevolking, wandelen en adrenaline is Costa Rica zeer leuk en mooi te doen. Alles is daar wat beter geregeld.
Ecuador is meer natuur en cultuur en iets achter gebleven wat zijn charmes heeft. Uiteraard moet je dan de Amazone bezoeken en als het financieel een beetje lukt de Galapagos.
Wij zijn overigens personen die bij voorkeur niet met het openbaar vervoer reizen dus geen ervaring hiermee.
Ecuador is zo verschillend van Costa Rica. Dat is zoiets als appels met peren vergelijken.
Over Costa Rica is op dit forum zoveel informatie geschreven dat je zeker een avond druk bent met alles eens goed door te lezen. Lees bijvoorbeeld alle “stickies”, dat zijn de berichten die helemaal bovenaan staan.
Op dit forum zul je natuurlijk allemaal mensen aantreffen die Costa Rica hebben bezocht of er wonen. Wellicht dat je op het **Ecuador forum**ook informatie kunt vinden, zodat je tot een goede beslissing kunt komen.
Veel plezier alvast!
Mijn vriend en ik willen in april ook ongeveer 3 weken gaan rondreizen in Costa Rica. Hebben jullie nog tips waar we echt heen moeten gaan?
Ook wil ik eigenlijk wachten op de KLM werelddealweken in januari 2016 om de vliegtickets te boeken voor 4 april tot 21 april. Ben ik dan te laat of zou dit nog kunnen? Zag dat de vliegtickets nu ook voor €650 euro p.p. te boeken is, is dit goedkoop of kan het nog goedkoper met de werelddeal dagen?
Wij hebben voor 28 maart tm 18 april 630 euro betaald met klm. Dit was rondom de afgelopen wereldealweken. Wordt nu alleen maar duurder volgens de skyscanner volger die ik nog heb aanstaan. Wat is wijsheid. Nu was er wel actief tot aan Panama.