… in Nederland geboren en getogen zijn en die geemigreerd waren naar het land van herkomst van hun ouders, maar die later weer terugkeerden naar Nederland om bepaalde redenen.
Zoudt u uw reacties willen sturen naar:
Doedoei!
… in Nederland geboren en getogen zijn en die geemigreerd waren naar het land van herkomst van hun ouders, maar die later weer terugkeerden naar Nederland om bepaalde redenen.
Zoudt u uw reacties willen sturen naar:
Doedoei!
ik ben ook welbenieuwd naar de redenen van diegenen die daar geweest zijn en terug zijn gekomen misschien krijg ik wel belangrijke informatie wat ik over het hoofd zie
ik wil namelijk eerst voor 6 maanden gaan maar misschien ook wel langer gaan
mvgr kemal
Beste Kemal!
Bedankt voor je reactie. Ik had die oproep een paar maanden geleden geplaatst. Inmiddels heb ik een gozer (22 jaar) geinterviewd. Zijn ouders wilden terug naar Turkije. Hij (hier geboren en getogen) was net klaar met zijn opleiding en het leek hem wel leuk om met hen mee te gaan. Hij zou in Turkiye in de groothandel die zijn ouders en andere familie hadden opgezet, gaan werken. Hij is om verschillende redenen teruggekomen. 1) Hij had vaak meningsverschillen met zijn Turkse oom en neef (die in Turkije de groothandel runden voor zijn ouders) 2) Door een lichte aandoening moest hij vaak medische hulp hebben waardoor hij veel van zijn budget kwijtraakte aan de dure ziekenhuizen. Later ging hij naar volksziekenhuizen, maar hij baalde van hoe het er in die hospitaals aan toe ging. (Inschrijven nam bijvoorbeeld veel tijd in beslag en het was er minder ‘modern’.) 3) Zijn salaris was te laag en hij wilde graag een auto aanschaffen. Hij vond dat sparen te lang zou gaan duren.
He, you, good luck met je geweldige avontuur!
Hallo Tokyo135,
Mag ik misschien vragen wat je eigenlijk doet met die informatie? Is dat voor het CBS of voor een schoolproject of zo? Ben ik wel benieuwd naar. :hihi:
groetjes
Ayasha
Hallo Ayasha!
Ik ben bezig af te studeren (journalistiek). Ik moet een paar artikelen inleveren en dit onderwerp leek mij wel leuk.