!! Ik wil Graag Wonen en w3rken in 3ngeland ??

Hallo,

Ik wil graag wonen en werken in Engeland maar heb niet de nodige informatie. ik heb zelf 2 kinderen(15en12), 1 vrouw(35), me moeder (60 jaar) en ik zelf 45. nou weet ik niet zelf of er veel werk voor mij daar is en hoe ik nou werk kan krijgen van uit nederland. ik ben van plan om 19 jan naar engeland te gaan en om effe te kijken hoe het zit met de huizen. maar kan iemand me al de meeste informatie geven of de scholen dokters verzekeringen enz alles wat belangrijk is.

mvg
ank3t0

ik raad je het ten zeerste af eerlijk gezegd, roevallig zat ik er vandaag wat over te surfen op internet.
Engeland kent een nieuw belasting systeem en tenzij je echt veel geld verdient moet je ontzetten veel inleveren want voor rijk of arm het bedrag is het hetzelfde.
Bovendien is er een grote werkeloosheid in Engeland, er gaan steeds meer mensen uit Engeland naar hier en ze werken dan voornamelijk in de bloemen branche, bollen pellen enzo, las een interview van een Engelsman waarom ie hierheen kwam en niet meer terug wilt, en ze antwoord is dat ie hier 3x zoveel verdient en dat is alleen met bollenpellen al dus dat zegt genoeg wat de salarissen zijn.
De sociale dienst betaald wel de huur van je huis maar daar is alles meegezegd, je houd nauwelijk geld over voor 1 persoon laat staan als je een gezin heb.
Misschien moet je overwegen om is naar Ierland te gaan, daar is genoeg werk en is alles beter geregeld, kijk maar is op deze site http://www.irelandjobs.nl/

Hoop je, ondanks de negativiteit je toch een beetje geholpen te hebben.

Het antwoord van Kai1980 is sterk afhankelijk van het werk dat je doet!
als je bollenplukker bent kan ik me voorstellen dat je het hier niet breed hebt, maar heb je het in NL wel breed dan???
Ik denk als je hoger opgeleid bent en een goede (werk)achtergrond in Nederland hebt dat je dan redelijk makkelijk aan werk moet kunnen komen en dan voldoende verdient voor een gezin.
zodra je werkt ben je hier verzekerd voor ziektekosten bij de NI (national Insurance).
Wij wonen in een 2 slaapkamerhuis op 15 minuten wandelen van het centrum en betalen 700 pond huur (excl.). dit kan absoluut goedkoper, maar dan ga je er op achteruit wat de buurt betreft…net zoals in Nederland.
totaal hebben we met z’n 2-en zo’n 1300 pond vaste lasten (exclusief autokosten/lening/uitjes, inclusief eten, huur, cousil tax, gas, water, licht, internet, telefoon, TV)

succes en het is een erg goed idee om naar UK of Ierland te verhuizen…tot nu toe hebben wij er absoluut geen spijt van gehad.