Ik stel me voor ..

Hallo, ik ben Nicky, een 22-jarige Belgische studente. Ik hou van ‘reizen’, maar heb helaas niet de middelen om ver te gaan. Daarom ga ik vooral op pad in België (en ook wel eens Nederland of Duitsland). Ik heb een reisblog en zoek nog elke dag naar leuke dingen die ik zeker moet gezien hebben, liefst in eigen land. En toen kwam ik op dit forum terecht!

Ik ben al in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Ierland geweest. Ik wil heel graag eens naar Italië, Spanje, Engeland, enzovoort. Vooral de grote steden staan hoog op mijn to do-lijstje. Mijn grote droom is momenteel Parijs bezoeken.

Hopelijk leer ik hier veel leuke dingen kennen, in binnen- en buitenland!

Hoi Nicky welkom op wereldwijzer!
Nou mooie keuze om Parijs te bezoeken Nicky,wist jij dat er jaarlijks zo’n ongeveer 25 miljoen toeristen deze stad bezoeken?
Nummer 1 trekpleister is natuurlijk de Eiffeltoren, het symbool van Parijs. Met de lift is het mogelijk om te genieten van een uniek uitzicht over Parijs vanuit de Eiffeltoren. Op de eerste verdieping is middels een expositie meer informatie te vinden over de Eiffeltoren.
‘s Avonds tussen 21.00 en 24.00 uur is er elk uur een verlichtte Eiffeltoren te zien weliswaar voor een paar minutenDe stad Parijs zit vol met geschiedenis en schatten uit de oudheid. Het Louvre mag bij een bezoek zeker niet ontbreken, maar er zijn meer musea te bezoeken. Musea die zeker de moeite zijn: Musée Picasso / Cité des sciences et de l’industrie / Musée national du Moyen Âge /Musée Rodin en nog veel meer. Houd er rekening mee dat de meeste musea op maandag en dinsdag gesloten zijn.
Indien je nog met vragen zit over de lichtstad dan kan je altijd een berichtje posten op het Frankrijk Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met de voorbereidingen,Nicky !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.