Ik ga voor Wereldwijzer op blogreis naar Zuid Afrika

Namens het Zuid Afrikaans Verkeersbureau ben ik uitgenodigd voor een blogreis naar Zuid Afrika. We gaan naar de steden Johannesburg, Durban en Kaapstad.

Mocht je nu denken daar ga ik binnenkort ook naar toe en je wilt iets weten of heb je een goede tip voor me, laat het hieronder achter in een reactie en ik ga kijken of ik er iets mee kan doen.

Mochten jullie het leuk vinden om te weten, hierbij mijn programma tot nu toe:

Keep you posted, fijne Pasen allemaal!

**Blogreis Reisschema april Zuid Afrika:
**22 -4 Vertrek Amsterdam via Londen naar Johannesburg
23 - 25 april Johannesburg
25 - 28 april Durban
28 -1 mei Kaapstad
1- 2 mei Terugvlucht

Blogreis accommodatie:

Woensdag 23april tot vrijdag 25 april - 12 Decades Art Hotel in Johannesburg - [COLOR=windowtext]http://www.urbanhiphotels.com/12-decades/

Vrijdag 25 apriltot maandag 28 april - Balmoral Hotel in Durban - http://www.raya-hotels.com/cms/balmoral.asp

Maandag 28april tot donderdag 1 mei - Grand Daddy Hotel in Cape Town - http://www.granddaddy.co.za/

Blogreis programma:
24 April Pilanus NP
25 April Apartheidsmuseum& Lesotho
27 April Citytour Durban
29 April: Kaapstad highlights & Tafelberg
30 April– Kaap tour en wijnproeverij
[/COLOR]

Wauw, gaaf!

Zou leuk zijn om tijdens je reis af en toe een update hier te lezen of wellicht af en toe een fotootje? Veel plezier!

Dankjewel Jeroen, zodra ik wifi heb horen jullie van me:)

Echt te gek! :zon02:

Uitkijken daar !!! en dan veel plezier.

Voor tips kun je altijd op m’n website kijken.

Met rond Kaapstad vond ik met name de punt en het duiken met zeehonden en haaien erg leuk. In Durban is het aquarium wel een aanrader en in J’burg is m’n eerste (en enige) vliegles een persoonlijk hoogtepunt.

Dankjewel Anne en Paulana, ik pas op en dan genieten:)
Ik ga zeker even kijken, Jenny! De Kaap gaan we ook doen, aquarium gaan we niet redden daar.

Met zeehonden duiken lijkt me wel gaaf maar met haaien eehmm nee…haha
Wow een vliegles dat is ook wel gaaf:) bijzonder om dat daar te doen denk ik…

Op safari is echt een aanrader, ben zelf in vele lodges geweest en vind nog steeds Jaci’s Safari Lodge in Madikwe park de mooiste.

Ik ga ook op safari, ben zo benieuwd. Ik ga naar Pilanus NP vanuit Johannesburg, ken je dat?

Ik ben idd op de Pilanus berg geweest, is zeker leuk als het je eerste keer wordt. Is wel alleen voor dagtripjes met eigen vervoer. Is voor zover ik weet geen Lodge bij voor overnachting, toch een zeer leuk aspekt van Safari. Maar als je daar geen tijd voor hebt is Pilanus zeker de moeite waard.

Het wordt idd de eerste keer op safari. We gaan met een prive gids naar het park toe, we overnachten in Johannesburg zelf. Leuk dat jij er al geweest bent, ben heel benieuwd:)!

Hallo allemaal, inmiddels is het voor mij dag 2 in Johannesburg. Na een vlucht met overstap van ruim 13 uur ben ik gister ochtend in Johannesburg aangekomen. 's Middags stond ik al op de top van het Carlton Centre om van het uitzicht te genieten.

Uiteraard vertel ik jullie na mijn reis er alles over via mijn reistips in het Online Reismagazine maar nu probeer ik jullie alvast een beetje mee te laten reizen.

Vandaag heb ik 2,5 uur in de auto gezeten voor een bezoek aan Pilanus National Park en ik heb 3 mooie dieren van de big 5 gespot. Wowww wat is dat gaaf zeg op safari:) Uiteraard heb ik nog veel meer mooie dieren gezien maar daar hoor je later alles over.

Wauw! Geniet ervan. :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Daar sta je dan, oog in oog met een olifant. Ben benieuwd naar de rest van je foto’s! Maak je ook nog een filmpje / filmpjes?

Ja echt super gaaf Jeroen! Meer foto’s en films volgen later. Dankjewel Danechka…

Have fun!

Via Wereldwijzer app

Ik was vandaag in Soweto, (South West Townships) van Johannesburg. Een bijzondere plaats waar (zeer) arm en rijk naast elkaar leeft, waar Nelson Mandela en Desmond Tutu bijna buren waren en waar de apartheid nu gelukkig alleen nog in een museum is te zien!

1 like

Thx Theiz!

Probeer toch naar stellenbosch te gaan, hier zie je echt de Nederlandse invloeden die zijn achtergelaten in Z A.

Bedankt voor de tip, ik ga kijken of het lukt!