ik ben nieuw

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Reiziger in hart en nieren. Al behoorlijk veel gezien, nog een lange verlanglijst, maar al te oud om deze nog af te werken. Ook de recessie werkt niet mee om nog lang te kunnen reizen.
Eerst volgende reis China en Tibet; als dat doorgaat gezien de gesloten grens van Tibet op dit moment (25 juni 2012).
Ik hoop nog veel te leren van jullie en mogelijk eigen ervaringen te delen.

Hoi reisben,welkom op wereldwijzer!
Ik las in je berichtje dat je ook van plan bent om Tibet te bezoeken,kan je zeggen dat de grens met Tibet open is,dus moet je daar geen zorgen overmaken.
Ten noorden van Beijing staat de Chinese muur, één van de meest populaire bezienswaardigheden en een dagje uit naar dit enorme bouwwerk is dan ook een aanrader om te doen.
In Shanghai vind je veel parken ( Fuxing park) en musea’s zoals het Shanghai museum.
Het museum heeft een collectie van meer dan 100.000 culturele schatten.
Wat betreft Tibet,in dit klein landje vind je vele mooie kloosters oa:Jokhang Monastery.
Ook kan je in Lhasa het indrukwekkende Potola paleis bezoeken.
Indien je nog vragen hebt over Tibet,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Tibetforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog met je voorbereidingen reisben.
groet,georgessiam.

net als bij Jenny, Georgessiam, stel ik jou de vraag hoe je aan deze opwekkende kennis komt. Wij verheugen ons zeer op de reis, met name de treinreis naar Lasha, en we willen liever niet horen als we eenmaal in Peking of Xian zijn en geen alternatieven hebben dat " er een diversion moet optreden" waarbij Tibet links wordt gelaten, als je voelt wat ik bedoel.

Nou heb even gegoogled wat betreft Tibet,de info was up to date!(grensovergang)
Ik haal mijn informatie gewoonlijk bij buitenlandse Ministeries.
Over Lhasa die informatie wist ik,omdat er nog mensen in het “even voorstellen” zijn die China gecombineerd met Tibet willen bezoeken.