IJsland juli 2011

Hoi allemaal,

Net als iedereen hier ben ik ook van plan om te gaan reizen. Het plan is om in juli 2011 naar Ijsland te gaan en dan voor ongeveer 1a2 maanden.
Ik ben mij nog aan het orienteren, dus er is alles behalve een precieze invulling.
Ik ben nu 24. In juli ben ik afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en werk momenteel in een ziekenhuis en hospice.
Het lijkt mij leuk om ideeen uit te wisselen om zo te kijken of we samen naar ijsland kunnen gaan.

Groetjes,

Channa

Heeeej Channa !

“Effe op reageren” dacht ik zo, en hier ben ik al :stuck_out_tongue: “Ijsland” staat hier ook (nog) op t lijstje, en wel één vd taaiere bestemmingen om mede-fanaten voor te vinden :slight_smile:

Ben wel verre van wat je zoekt :smiley: K mik zelf op n 14-daagse roadtrip… en niet in juli :stuck_out_tongue: Eerder voorjaar of najaar. Maar mochten je plannen lichtjes wijzigen, geef gerust n seintje :wink:

Mss tot hoors! Mss ook weer niet!
Stof

mijn plannen zijn weliswaar niet helemaal hetzelfde maar ze komen wel enigzins overeen met die van jou, als ik ga reizen zal ik vertrekken rond het eind van dit schooljaar (als ik klaar ben met mijn afstudeerstage) dit zal ook rond het begin van juli 2011 zijn. Waarschijnlijk koop ik tegen die tijd een (oude) camper om hiermee rond te gaan reizen door europa (ik heb nog geen echt reisplan gemaakt) ik heb ook niet echt een voorkeur voor bepaalde landen, maar wil wel veel zien, zeker de verschillende cultuurverschillen lijken mij mooi om te bekijken, ijsland staat ook zeker op mijn verlanglijstje (maar dan waarschijnlijk wel maar voor c.a. 1 maand.)

ik wil niet de hele reis met een reisgenoot maken, maar het is wel leuk als er iemand een tijdje mee wilt reizen. als we elkaar dan beu zijn, of we willen beide een andere kant op dan scheiden onze wegen weer (in overleg)
het kan natuurlijk heel makkelijk dat wij b.v. 1 maand samen reizen naar ijsland en daar dan nog wat leuke dingen gaan bekijken, maar ik wil wel rustig rijden, elke dag maar een paar uurtjes reizen en verder ook nog leuke dingen doen onderweg, steden en bezienswaardigheden bekijken. Dit houd natuurlijk wel in dat je wat langer over de reis doet.
doordat we samen reizen zullen de kosten een stuk lager zijn, we kunnen de brandstofkosten en kosten van eten etc. delen, waardoor we gemakkelijker, gezelliger en goedkoper kunnen reizen.
heb jij al veel onderzoek gedaan voor de reis wat betreft de kosten, visums en de bezienswaardigheden?

groeten,

Tom

Hee,

Bedankt voor jullie reactie. Mijn plannen zijn in ieder geval gewijzigd. Ik ga werken tot september en dan wil ik gaan reizen. Misschien eerst alsnog naar ijsland maar momenteel gaat mijn voorkeur uit om richting azie te gaan.
Mochten mijn plannen toch weer veranderen laat ik het jullie weten.

En tom waar zou je overal naar toe willen als je een camper gaat aanschaffen?

ik weet nog niet precies waar ik heen ga (eigenlijk heb ik ook niet echt een voorkeur.) Ik wil in iedergeval een hoop bezienswaardigheden en verschillende culturen zien.
Ik denk dat ik de volgende landen wel wil gaan bezichtigen.
duitseland, italie, kroatie, oostenrijk, tsjechie, hongarijen, servie, roemenie, bulgarijen, istanboel, oekraine, rusland, letland, lithouwen en polen, maar ik moet nog uitzoeken of dit haalbaar is met visums etc. en wat de bezienswaardigheden hier zijn.
het kan ook goed dat ik zelf ook verder ga naar azie, ik heb nog geen strakke planning liggen.