Iemand met reiservaring bij Masai?

Hallo,

Ik ben Melissa, studente master in toerisme. Momenteel ben ik bezig met een paper rond de Masai. Ik onderzoek de invloed van het toerisme op dit volk. Om de paper een persoonlijke toets te geven, ben ik op zoek naar mensen die bij dit volk geweest zijn en hun reiservaring met mij willen delen.
Ik zou volgend jaar trouwens zelf op reis willen naar Kenia, dus alle tips zijn welkom!

Groetjes
Melissa

Hallo Melissa, 1 van de forumleden van ons Engelstalige forum Traveljunks.com heeft een relatie met een Masai man. Wellicht eens contact opnemen met haar ? :slight_smile:

1 like

Ik ben al een paar keer bij de de echte Maasai geweest én heb er dan ook verbleven (dus slapen in hun manyatta op een koeienvel, enz…). Als je vragen hebt, mag je me altijd een pb sturen, hoor.

1 like

Ik denk dat het misschien ook interessant is eens te “spreken“ met iemand van de Masai wat zijn inzichten zijn in deze? Of niet? Ik heb nog niet zo heel lang geleden iemand ontmoet die behoort tot de Masai, een leraar is, dus erg goed Engels kan.Ik denk dat hij je een zeer goer inzicht zou kunnen geven wat betreft dit onderwerp en wil je evt wel met hem in contact brengen (vraag ik hem wel eerst even of ik zijn contactgegevens mag doorgeven)

1 like

Bedankt! Ik ga dat zeker doen :slight_smile:

Het zou inderdaad een meerwaarde zijn om ook iemand van de Masai zelf aan het woord te laten :). Als hij akkoord gaat zou ik heel graag contact met hem opnemen!

Hallo Melisa wat betreft de invloed van toerisme op de masai zou eens moeten schrijven naar James Legilisho Kiyiapi hier zijn facebook Redirecting....
Hij was kanidaat voor president 2013 en verloor maar als professor denk ik dat hij je wel kan helpen. Mijn ervaring is dat hij altijd wel willend tegenover dit soort verzoeken staat. Speciaal als ze direct aan hem gericht zijn door een student.

Succes

1 like

Hoi

Lees dit boek : De geheimen van de Masai

En dit artikel : Cultural immersion

en als je op deze site :Localyte zoekt naar kadjiado Kenya kom je bij veel locals die veel info hebben geschreven.

(in het boek is bijv. het stuk over naamgeving t.o.v. toeristen interessant)

Sorry, kon degene die ik kende niet meer bereiken voor ik terug naar Nederland vloog. Het is me dus niet gelukt hem voor je te contacteren.

Melissa,

Dr. Ole Kuney Moignet is een soort van stamhoofd (hoge pief iig) binnen de Masaï. Hij werkt als arts op Kilimanjaro Airport en is tevens arts in veel van de kliniekjes rondom Kilimanjaro airport en Moshi.

olekuney@Mongoose-safaris-Tanzania.com

ARTIKELTJE IN DE KRANT

Masai (Nederlands)

Masai (Engels)

SITE