Iemand informatie over wonen/werken in Tel Aviv?

Hallo!

Ik heb het plan om dit jaar voor een paar maanden naar Israel, Tel Aviv, te gaan om te wonen en werken. Nu heb ik gehoord dat het niet makkelijk is om met deze reden het land in te komen en hoopte of iemand hier mij daar meer over kan vertellen?

Natuurlijk zijn andere leuke tips over Tel Aviv ook welkom :slight_smile:

Mijn vriendin is net terug van 3 maanden Israƫl voor studie en wilt binnenkort terug voor werk en ook mijn schoonmoeder gaat wel eens een paar maanden naar Israƫl en doet dan vrijwilligerswerk. Het ligt er aan hoe lang je er wilt blijven. Volgens mij valt het wel mee hoor. Aantal maanden is zeker wel te doen lijkt mij. Ze vragen je wel standaard veel op het vliegveld. Ze willen weten waar en hoe lang je blijft. Het is dus wel handig als je weet waar je gaat werken en wanneer je weer terug gaat. Misschien kun je het navragen bij de ambassade of bij het verkeersbureau? Ben wel benieuwd naar het antwoord en uiteraard naar je ervaring!

Google the Israel Project. Vrijwilligerswerk, dat wel, in een bejaardentehuis in Tel Aviv. Verder raad ik je aan om te gaan volunteeren in een kibbutz. Of www.workaway.info , daar kun je verschillende vrijwilligersprojecten vinden in Israel. Ik weet ook dat ze altijd wel vrijwilligers zoeken in het Florentine hostel, in de buurt van het centraal bus station in tel aviv. succes! and keep us posted