Heb me via de site www.au-pairworld.net aangemeld voor au-pairwerk. Is er iemand die ervaringen heeft met deze site? Of zelf via deze site is gaan werken als au-pair in het buitenland?
En hoe zit het met visum/vergunningen/verzekeringen? Ik lees op verschillende sites iets over een ‘working-holiday-visum’?
Ik ben zelf via aupair-world.net aan de slag gekomen bij een leuk gezin in Engeland waar ik momenteel zit Aupair world is in principe heel makkelijk, maar je moet goed uitkijken omdat het een soort marktplaats voor au pairs en families is: je weet niet wie je kan vertrouwen en wie niet. Zorg dus dat je goed nagaat hoe de familie in elkaar steekt (zo heb ik de adressen van vorige au pairs gevraagd om van hun te horen hoe een gemiddelde dag eruit zag, wat de plus en min punten waren etc.) Zo wordt de kans in ieder geval kleiner dat je in een gezin terecht komt waar je je absoluut niet fijn voelt.,
Op aupair-world staat trouwens een heel stuk over visums en visa’s enzo voor welke landen je deze nodig hebt., moet je even zoeken in het menu links., welk land ben je van plan heen te gaan? Daar staat het als het goed is allemaal!