Iemand ervaringen met Mlilwane wildlife sanctuari in Swaziland ?

Tijdens onze reis naar Zuid Afrika eind September rijden wij na het Kruger Park naar Swaziland . We overnachten in een Guesthouse ( Mvubu Falls lodge ) kortbij het Mlilwane wildlife Sanctuari .
De dag van aankomst zullen we allicht geen tijd hebben om indat park eens te gaan kijken maar de dag nadien hebben we wel wat tijd .
Is dit de moeite? Blijkbaar kan je daar ook een wandeling maken, of een mountainbike tocht doorheen een gedeelte van dit park .
Misschien kunnen jullie ons wat tips geven wat we daar voor een paar uurtjes kunnen doen.
In de loop van de namiddag rijden we dan weer verder Zuid Afrika in naar de omgeving van Hluluwe Nat Park waar we s’anderendaags s’morgens een Game drive doen .
Opnieuw alvast bedankt op voorhand voor jullie tips . We hebben hier al heel wat tips mogen ontvangen.
MvG

wij hebben het park 2 jaar geleden bezocht het is een mooi park
maar op de een of andere manier leken we wel hele tijd rondjes te rijden

Kan je er doorheen rijden met eigen wagen ?

Ja hoor dat kan en onderweg uitstappen kan ook
Wij waren er een uur of drie het was weekend en wel erg druk

Overigens waren we ook in mvubufalls
Waar een gezellig restaurant bij is
Onderaan de weg is een swazi restaurantje die willen we dit jaar ook bezoeken

Mvubufalls van Greet is een goed b&b, je kan daar ook goed wandelen. SWazieland heeft vele goede plekken om te wandelen. De natuur is daar heel mooi, de mensen zijn erg aardig en trots. Maar arm.

Wat zouden jullie dan aanraden om daar te doen gedurende de halve dag dat we daar tijd hebben ?
Eerder een wandeling of mountainbike tocht ? Of wat rond rijden in het park met de wagen ?
Waar heb je de meeste kans bij om wat wild te zien ?

ik vond het daar vooral mooi voor de omgeving ( mooie kleuren )wild hadden we al genoeg gezien toen
ik denk dat fietsen leuk is om te doen

Wat ik leuk vind aan Mlilwane is dat je er ook op andere manieren dan met de auto op safari kunt. Het park zelf voegt niet veel toe als je ook al in Kruger bent geweest. Maar omdat ik toen re paard op safari ben geweest werd het opeens een hele andere ervaring. Super om op je paard enkele meters van het wildlife te komen!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Mlilwane is erg leuk. Juist om bij voorbeeld te gaan wandelen, paardrijden of mountain biken. Voor paardrijden zou ik de dag van tevoren wel kijken of je even naar de receptie kunt bellen om af te spreken. Doordat het geen Big 5 is, kun je er dus ook heerlijk genieten. Ook voor vogelaars lekker om eens op je gemakje al wandelend te genieten. Er zijn ook goede vogelgidsen in het park.

En let wel op dat je wel redelijk wat tijd nog nodig hebt om door Swaziland heen naar Hluhluwe te rijden! Je hebt tijd nodig om de grens te passeren en in Zuid-Afrika kom je op een lange, vaak drukke snelweg terecht.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips .
We zullen dan allicht trachten in de voormiddag gewoon een wandeling, mountainbike tocht of tocht met een paard te doen . Misschien best op voorhand reserveren als we willen mountainbiken of paardrijden ?
Kan je dan toch nog een stukje van het park zien op zulk korte tijd ?
Is ook misschien vrij duur om te mountainbiken of paardrijden . Ik vind geen prijzen hiervan terug .
Een uurtje of 3 in het park en dan iets na de middag op weg naar Hluluwe .

Klinkt als een plan. Op de websites van Big Game Reserves in Swaziland staan onderstaande arieven voor de activiteiten in Mlilwane. R250 per uur paardrijden is ongeveer € 17 per uur. De meeste tochten zijn volgens mij 1,5 / 2 uur.

Groetjes en alvast heel veel plezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Activity Rates[TABLE=“class: table-responsive ratesTable, width: 769”]

[TH=“align: left”][/TH]
[TH=“align: left”]RATE[/TH]
[TH=“align: left”]MIN PAX[/TH]

Umphakatsi Experience
ZAR 115
4

Roan Game Drive (1,5 hrs)
ZAR 245
2

Guided Birding Walk (2,5 hrs)
ZAR 205
2

Esitjeni Village Walk
ZAR 170
4

Sunrise Game Drive (2 hrs)
ZAR 320
2

Sunset Game Drive (2 hrs)
ZAR 320
2

Horse Ride - Rock of Execution Trail
ZAR 795
2

Horse Riding / hr
ZAR 250
1

Mountain Biking / hr (Guided)
ZAR 155
1

Horse Riding overnight trails - see Chubeka Trails
ZAR 0
0

Guided Services / hr
ZAR 115
1

Mountain Biking / hr (Self-Guided)
ZAR 120
1

[/TABLE]