De maand Juli verblijf ik in Brazilië/Rio. Ik zou graag vanuit daar wat willen reizen naar andere landen in Latijns Amerika. Na wat onderzoek zag ik tot mijn verbazing dat de tickets allemaal extreem duur zijn in vergelijking met Nederland. Bijv. een ticket naar Bolivia voor R$ 1500,-
Iemand tips of ervaring voor goedkoop ( goedkoper ) reizen vanuit Brazilië naar andere landen in Latijns Amerika?
Internationaal vliegen is duur in Zuid-Amerika. Misschien een optie om vanaf Rio naar een grensstad te vliegen (bv. Foz do Iguazu) vanwaar je eenvoudig kunt oversteken naar Argentinië en Paraguay, om maar een voorbeeld te noemen.
En anders met de bus, bovengenoemd voorbeeld zal iets van een dag (waarschijnlijk wat minder) in de bus zitten vanaf Rio…
Soms maakt men hier op tv reklame voor vluchten naar Buenos Aeres voor een schijntje
Maar die moet je dan van hieruit boeken, met een braziliaanse creditcard en beschikken over een nationaal cpf-nummer
Voortdurend de sites blijven volgen ivm waar je wil vliegen, de prijzen kunnen soms enkele uren of dagen fors dalen voor bepaalde vluchten, op bepaalde dagen … en ik weet het, er valt hierin geen lijn te trekken, je enige mogelijkheid is constant te checken en je kans waar te nemen wanneer een bepaalde prijs binnen jouw limieten valt !