Iemand ervaring met een camper kopen en Wicked Campers??

Hallo!

Wij willen over ongeveer drie jaar met onze dochter (die dan 3,5 jaar is) drie a vier maanden door Australie reizen. Negen jaar geleden hebben we in Australie gebackpackt en nu willen we het wat luxer aanpakken met onder andere eigen vervoer. Maar… we zijn nogal geschrokken van het eindbedrag van drie maanden camperhuur! Na wat zoekwerk op internet ben ik uitgekomen bij Wicked Campers. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Ik kan ook niks vinden over de kosten van het huren, kan iemand mij daar iets over vertellen?

Verder is alle informatie over het huren/ kopen van een camper of auto van harte welkom!!!

Groet,
Jessica

Hallo Jessica,

Heb geen ervaring met camper kopen.
Heb wel met verschillende mensen gesproken die met van die te gekke Wicked Campers rondrijden.
Waren niet allemaal even gelukkig. Lijkt mij dat er op dit forum geen mensen zijn die positieve of negatieve ervaringen met Wicked hebben.

Mij viel op dat de mensen waar wij mee gesproken hebben allemaal klaagde over de hoge kilometer stand van de voertuigen, het erg hoge verbruik, Technische staat was niet altijd je van het, AC die niet goed werkt, slechte banden, etc.
Wagentjes zien er wel te gek beschilderd uit en hebben alles aan boord wat je nodig hebt voor een goede vakantie.

Lijkt mij als je googled dat je niet meer over wicked kan vinden. Evt ook eens Torn tree van Lonely Planet checken.

Hoi Jessica,

Ik zit nu zelf 9 maanden in Australie en heb alle vervoersmiddelen voorbij zien komen die er zijn… Alle campers, auto’s en 4x4’s. Ik zou het je afraden om bij Wicked campersvans een camper te huren… Iedereen die ik spreek is zeer ongelukkig en heeft veel problemen.

Kwam toevallig dit filmpje tegen op de facebook pagina van een vriend met een wickedcampervan:

http://video.au.msn.com/watch/video/wicked-campers/xwum137

Het ligt er een beetje aan waar je wil gaan reizen. Aan de westkust kan je met een gewone auto goed uit de voeten, maar kan je met een 4x4 op zoveel andere mooie plekken komen. Aan de oostkust heb je geen 4x4 nodig omdat daar alle wegen geasfalteerd zijn.

Wat misschien een goedkopere optie is, is het kopen van een camper/stationwagon. Ikzelf heb een Ford Falcon gekocht. Deze auto’s staan hier bekend om hun betrouwbaarheid. Hetzelfde met de Holden Commodore. Er rijden van deze auto’s ook honderduizenden rond, dus het eventueel vinden van nieuwe onderdelen is ook makkelijk. Uiteraard wil je daar niet over nadenken nu, maar dat zou wel een overwegingspuntje kunnen zijn.

Als je liever een camper of auto wilt huren zou ik Wicked echt afraden en je eerder een aantal andere alternatieven willen geven:

www.backpackerscampervans.com.au (zien er allemaal gloednieuw uit)
www.travelers-autobarn.com.au
www.hippiecamper.com

Als je nog tips wilt of vragen hebt… dan wil ik je daar uiteraard graag bij helpen.

Groet,

Jim

PS: als je een auto koopt, dan kan je die aan het eind van je reis ook weer verkopen! Dan komt er nog wat van je geinvesteerde bedrag terug!

Als je wilt kan ik je wat tips geven om een auto te kopen.

De marktplaats.nl van Australie:
http://www.gumtree.com.au

De tip die ik je nu in ieder geval vast kan geven is dat wanneer je een auto wilt kopen deze eerst laat testen door een ‘mobil mechanic’. Kost meestal tussen de $100 en $150. Deze mechanic komt dan naar de locatie waar je zelf wilt (waar de auto is meestal haha) en checkt de auto op gemiddeld 50 belangrijke punten.

Dan weet je gelijk wat er eventueel mis is met de auto en kan je daarop besluiten om de auto wel of niet te kopen (vraag ook aan die mechanic: kopen of niet kopen?). Als je hem wilt kopen kan je er ook nog met de verkoper onderhandelen over de prijs met deze check. Als je bijvoorbeeld 2 nieuwe banden nodig hebt dan kan je de verkoper dan bijvoorbeeld laten betalen of iets van de prijs af laten halen.

Bedankt voor jullie reacties! Na wat meer te hebben gezocht op internet, ben ik inderdaad een heleboel slechte verhalen tegen gekomen over Wicked Campers. Dat wordt dus niet wat… We hebben gelukkig nog wat jaartjes om erover na te denken, maar waarschijnlijk gaan we een auto kopen. Een camper kost waarschijnlijk te veel!

Hoeveel betaal je ongeveer voor een degelijke Fort Falcon? En wat ben je ongeveer kwijt aan een complete kampeeruitrusting?

Groet,
Jessica

Campers zijn echt niet veel duurder als een goede ford falcon. Waar begin je je reis?
Als je in Sydney begint moet je eens gaan kijken in de kingscross parkeergarage waar tientallen backpackers hun vervoersmiddelen aanbieden voor leuke prijzen. Veel van deze backpackers zijn al meer als een week bezig hun camper te verkopen en hebben daarom veel onderhandelingsruimte. Er zitten prima campers bij normaal.
Zorg wel dat er een zogenaamde pink slip bij zit. dit is een keuringsformulier die alle backpackers moeten hebben willen ze hun camper daar verkopen. Als ze een white slip hebben dan is de camper afgekeurd op 1 of meer onderdelen.
vertrouw niet iedereen op hun blauwe ogen. Ze zien je waarschijnlijk nooit meer, dus!
Wij hebben onze auto daar gekocht en na 3 maanden daar weer verkocht voor dezelfde prijs en geen problemen gehad.
Dit kun je natuurlijk niet al thuis regelen daarvoor moet je eerst in sydney zijn. Dat is natuurlijk een risico maar vind je niets dan er nog meer camperdealers die een buy backgarantie hebben die meestal niet heeeel gunstig is maar je mag hem aan iedereen verkopen.
Het is qua kosten ook belangrijk in welke provincie de auto geregistreerd is. Western australia is bijv. een heel goedkope staat qua belastingen enzo. Wat je verteld over die salariskorting betekent dat de regeling van 50% van je salaris tijdens de opleidingstijd? Voor een auto of camper met deze kentekenplaten betaal je doorgaans ook ietsje meer.