Wicked Camper

Hallo,

Ik wil vanaf eind november tot half januari door Australie reizen. Momenteel ben ik mij aan het orienteren en ben ik Wicked Campers tegengekomen. Dit zijn busjes, omgebouwd tot een soort campers, waar dus ook in geslapen kan worden. Nu ben ik erg benieuwd of iemand ervaring heeft met dit camperverhuur bedrijf. Is het goed bevallen, of juist slecht. En hoe waren de busjes?

Ik hoop iets te horen!

Groetjes,

Esther

hoi,

Ik heb zelf ook door australie gereisd, maar niet met zo’'n busje. Ik heb van veel mensen gehoord dat dit een leuke, goedkope manier is om rond te reizen. Ik zou dat absoluut doen!!!
:smiley:

Veel plezier

groetjes

gewoon doen, ik heb er 2 maanden door australia getrokken.
te gek!!! een goedkoop.ik ga nu volgend jaar door nieuw zeeland met wicked.super cool.niet twijfelen gewoon doe.
gr mitchell

Hey Mitchell,

Wij hebben dat ook gedaan en hebben echt veel plezier ervan gehad. Ik zou je wel aanraden om samen met iemand het busje/camper te huren want anders is het misschien wel wat duur.

De campers izjn niet van de beste kwaliteit maar ruim voldoende om er nog in rond te trekken als backpacker.
Hier kun je er wat meer over lezen http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/australie/2/8/

Groetjes Erik

Hoi Esther
vanuit down under een berichtje.
Ik heb er net 11 ,maanden opzitten. en heb een auto gekocht, dat heeft voordelen en nadelen, je moet je verdiepen in de regels en valkuilen (er zij ner een paar, laat me weten als je ze wil horen)
Het kost echter ook tijd om er een te kopen en later te verkopen 9tenzij jke hem wil achter laten. Dan is kan dit een goedkopere oplossing zijn.
een wicked (ER ZIJN VEEL ANDERE ORGANISATIES) is zo’n 50 -60 $ per dag. (ligt eraan opf je een deluxe wil) (aus $= +/_ 60 euroct)
als je dit bekijkt dat je de bus uitgerust meekrijgt met kookspullen erbij (gebruikt!) EN VERZEKERINGEN EN wegenwacht. Verder kan je hem inleveren aan de andere kant van australie (oneway rental) zodat je meer kan zien en terugvliegen naar waarvandaan je vertrekt (vluchten zijn relatief goedkoop!)
ALs je dus voor zekerheid wilt gaan en er wat geld voor over hebt is huren zeker een goed oplossing. Als je avontuur (en meer risico, zeker als je niets van auto’s weet, evt)
*Houd me tde tijd \vna jeht jaa rin de gaten dat je in de druksdte tijd zit, januari is vakantie maand in australie, alles is duurder, campings vol. *
Je mag langs de kant van de weg kamperen (zie de gids “campaustralia” deel 4 heeft de route kaarten van Hemamaps erbij zitten, een musthave!)
Met een busje spaar je dus veel geld uit door gratis te kamperen. (wel afsluiten snachts, er lopen weirdo’s rond!!!
ALTIJD JE AUTO OP SLOT DOEN als je niet in de buurt bent
*De oostkust is druk en vol mede reizigers. *
Een goede methode is hen op te pikken (share petrol en costs advertenties op nitice boards in elke (!) stad (check backpackers)
Een andere is www.needaride.com.au. check wie er jou kant op gaan bel ze (een mobile is een must, je NL mobile werkt hier ook, vergeet je autolader niet , of koop er een gebruikt in de OP shop. elke stad/dorp heeft er minimaal een en als je een ganf\gbare telefoon hebt ligt er meestal wel wat tussen) ook voor andere dinge n(wat niet eigenlijk) is de opshop het adres als je wat nodig hebt om eerst te gaan kijken!

*Nog en laaste tip *
WEES REALISTISCH iN je planning war je heen wilt. 3 maanden is niet heel veel , je h\kan dse hele zuidkant zien (sydney, melourne adelaide, op een rustig (goed) tempo) ga buiten de steden, australie is natuur, beachlife, genieten. steden heb je ook in europa en dat is goedkoper. Enkele dagen (3-4 en je hebt een stad gezien. de meesten zijn niet groot (in vergelijking met europa) alles is centraal, even buiten de hoofdstraat is het meestal GRATIS parkeren.
*Ik heb nog veel meer tips, als je vragen hebt, laat het me weten op m’n pagina. *
[EMAIL=“globetrotterschip@yahoo.com”]

www.globetrotter.waarbenjij.nu

succes en vooral veel plezier!

Remko
“dream your fantasy’s, live your dreams”

Wij hebben ook een wicked camper gehuurd anderhalf jaar geleden op rondreis door WA. Heel goed bevallen. Zo wie zo vind ik kamperen de leukste manier om rond te reizen omdat je dan ook veel Australiers ontmoet. Ik zou wel gaan voor de luxe versie omdat deze nieuwer zijn en er airco inzit en dat is bijna onmisbaar in Australie in de zomer. Een ander voordeel is dat je onbeperkte kilometers kunt rijden zonder toeslag en dat ze niet moeilijk doen over steenslag op de bus of ruit. Dat is bij auto’s en campers wel anders.
Gewoon doen, helemaal top.

Kan iemand me vertellen of deze campers ook groot genoeg zijn voor iemand van 1,93m lengte om te slapen enzo.

Deze Wicked Campers lijken me geweldig, maar om nu 6 weken in een te klein camper/bed rond te trekken…

Alle tips/hints zijn welkom :lie:

Marty

Hi alle,
ik ga okt t/m dec 2011 en wil in dec met een wicked van gaan reizen in australie…
Heeft iemand concreet sites of namen van organisaties waar je een wicked van kan huren?? betrouwbaar!
Is het nodig om deze van te voren al te reserveren vanuit nederland of kun je dat ter plekke ook doen??

heeft iemand nog tips??

Zeker doen! Ik vond het echt te gek om met een camper door het land te trekken. Enorme vrijheid, overal kunnen slapen en ook overal weer zo weg kunnen gaan. Heerlijk. Ik denk wel dat het erg krap is als je 1.93 bent. Ik betwijfel of je languit kunt liggen, maar dat kun je beter even checken bij het verhuurbedrijf. Ze hebben, als het goed is, uitgebreide specificaties van de binnenkant.

Hallo iedereen,

Ik zou samen met mijn vriendin voor een dikke 6 weken naar Australie gaan. Van Sydney tot Cairs. Ook wij zijn aan het kijken voor een huurbusje.

Ik ben even op de site van wicked campers de prijs gaan uitrekenen en deze kwam voor 41 dagen op 3.024 AUD (of 2441euro).
Dit lijkt me een zeer mooie prijs.
Komt hier nog iets bij? (Verzekeringen?). Je moet zelf wel beddengoed meepakken?
Wel zouden we een gps willen bijhuren. Kan dit?
Is het niet onhandig dat er geen frigo is maar enkel een frigobox? Waar vind je elke keer koude koel elementen?
En last but not least. Is het nodig dat ik ook een medische verzekering afsluit voor ik vertrek?

Mocht iemand mij hiermee kunnen verder helpen zou dat zeer vriendelijk zijn.
Mvg Thijs

Wij hebben tijdens onze campertrip afgelopen najaar regelmatig Wickedcampers langs zien komen, en persoonlijk vind ik ze erg klein voor 6 weken. Je kunt er niet in staan, je kunt je reistassen niet kwijt (zag ze s’nachts vaak op de bestuurders- en passagiers stoel staan dus je hebt ze dan vaak in handen), en koken doet men veelal onder de geopende achterklep (ook in de regen). Ontbijt wordt vanaf de bestuurders- en passagiersstoel gedaan, en zo meer. Ja het is goedkoop, maar ik was heel blij dat wij wel konden staan in de camper, en bij slecht weer genoeg ruimte hadden + dat onze reistassen een plekje hadden waarbij we ze niet steeds hoefden te verplaatsen. We hadden een Eurotourer. Inderdaad duurder, maar dat betekende uiteindelijk alleen iets langer sparen… en een relaxte vakantie.

Hou je er rekening mee dat de gehuurde GPS alleen in Engels tegen je
kletst? :smile:

Oef, wel een negatief stukje geworden… dat was niet echt mijn bedoeling.

Hallo,
Bedankt voor je antwoord!
We gaan waarschijnlijk voor de Apollo Hitop Camper gaan! Zes weken is inderdaad toch even en dan zit je wat comfortabeler.
Mvg,
Thijs