Een bende vrienden en ik zouden deze zomer graag op reis gaan naar Spanje. We hadden eraan gedacht een huisje of appartement te huren, maar het probleem is dat we er niet aan uit raken waar precies in Spanje we heen zouden gaan. We willen zowel een locatie waarbij kunnen uitgaan, als op het strand liggen, bezienswaardigheden bezoeken en een beetje proeven van het echte Spanje…
Kent er iemand een plaats die deze eigenschappen bezit?
Leuke plek voor jullie is Benalmádena-Costa. Het ligt tussen Torremolinos en Fuengirola en dichtbij Malaga, een mooie stad met genoeg bezienswaardigheden zoals het Picasso museum maar ook veel leuke tapasbars. In Benalmàdena heb je de haven met veel disco´s en bar en aan weerszijde leuke stranden. Het beste is een appartement of hotel te zoeken in de haven zodat je overal heen kunt lopen. Je kunt zoeken bij Puerto Marina Benalmádena. Veel plezier!
Mijn advies is om naar een dorpje te gaan buiten Barcelona misschien Castdelldefels of Sitges. Want vanuit Barcelona kan je gemakkelijk andere steden bezoeken en je bent dan binnen een halfuur in een grote stad waar je lekker kan stappen en waar je wat kan bezichtigen. Daarnaast is de zee bij de kleine dorpjes eromheen veel schoner en mooier. Voor meer tips over wat je kan doen in Barcelona dan ontvang ik graag een reactie terug!
Hoi Gael,
Mijn adviezen liggen noordelijk en zuidelijk.
Noordelijk:
Baskenland! De kust vlakbij Bilbao is prachtig, bijvoorbeeld bij Bermeo. Je kunt Bilbao en San Sebastian bezoeken, maar ook diverse mooie kustplaatsjes en de bergen zijn ook vlakbij.
Zuidelijk:
Andalucia, bijv Costa de la Luz. Misschien iets in de buurt van Cadiz?