Ibiza echt zo duur?

Ik heb even een vraagje. Is ibiza echt zo duur als ik de laatste tijd hoor? Wie van jullie is hier op vakantie geweest? hoeveel betaaalde je dan voor een entree en voor de drankjes.
ik hoop dat iemand me kan helpen,

groetjes,

Twee of drie?? jaar geleden was ik in Ibiza…
Ibiza maak je in feite net zo duur als je zelf wilt…
in de bergen vind je tal van ‘hippiedorpjes’ waar je ‘goedkoop’ kan verblijven/ eten / drinken (prijzen vergelijkbaar met België)
In Ibiza stad en andere grotere dorpen zijn de prijzen stukken hoger… in clubs kan de inkom oplopen tot meer dan 25€ ! Drank is er ook duur… 2,5€ voor 'n cola was 't toen…
Maar er zijn daar tal van ‘underground’ feestjes,… die stukken goedkoper zijn! Hangt er gewoon van af wat je zoekt eigenlijk…
Maar 't is een wondermooi eiland… makkelijkst te verkennen door ’ scootertje ofzo te huren!!

Enjoy!

bovenstaand bericht was dus van mij… vergeten in te loggen

thnks voor je reactie :smiley:

Hoi ChicA,

De reizen naar Ibiza vallen over het algemeen wel me met de prijs. Alleen het leven daar ter plaatse kan inderdaad behoorlijk duur zijn! Hou je van om regelmatig naar een discotheek te gaan en om regelmatig lekker een terrasje te pakken, dan moet je wel over een goed gevulde portemonnee beschikken!

De entree voor de bekendste discotheken ligt tussen de 25 a 75 euro. Let op: zonder muntjes voor drankjes! De drankjes liggen in een prijsklasse van 2.50 euro tot (+/-) 10.00 euro per drankje.

Groetjes!

hoi!!!

ja ibiza is echt mega duur waar wij zaten betaalde je ongeveer 56,oo voor de entree van een discotheek en dan was drinken per glas ongeveer 11,00 en niet eens een mixje.
duz ik zou ergens anders heen gaan het is wel een hele mooie plaats hoor maar verder echt te duur.

groetjes Romy

Wil je als party ganger een alternatief dan is op het eiland Pag het strand Zrce nabij het stadje Novalja een perfect alternatief. En dit alles ligt natuurlijk in Kroatië.
Op het strand van Zrce zijn drie grote discotheken te vinden en tussen 15 juli en grofweg 15 augustus is het daar 24 uur per dag feest.
Entree tot de discotheken is gratis, cocktails van een liter rond de 15 euro, een biertje heb je nog voor 3 tot 4 euro. In het stadje Novalja is het nog een klapje goedkoper.

En kan men een beetje feesten op Zrce ?
Zoek even op Google of youtube naar ‘Pag Zrce Novalja’ en je zult versteld staan.
Vorig jaar was Tiesto op Zrce, tot half 8 in de ochtend (de zon was reeds weer op) en nog immer gingen ruim 3000 man uit hun dak…in de open lucht wel te verstaan. De discotheken liggen aan zee en hebben zowel overdekte als niet overdekte gedeeltes.
Dit jaar komt onder meer Armin van Buuren naar Zrce, alleen via het internet zijn er nu al 2000 kaarten verkocht en er is nog geen reclame gemaakt. Een kaartje kost ook slechts 20 euro, kan je de kop ook niet kosten.

Voor wie Ibiza te duur vindt en eens ergens anders heel wil kan ik het ten zeerste aanraden. Kroatië is daarnaast ook nog eens een prachtig land, van alles te doen en men noemt Zrce strand reeds het nieuwe Ibiza.

Als je echt van plan bent om 24/7 te gaan clubben kun je van te voren speciale VIP passen kopen die tijdelijk toegang geven voor bijna alle clubs, het is even een grote uitgave maar over het geheel bespaar je er een hoop mee + 1e klas treatment! Meer over te vinden op bijv. ministryofsound.

In de zomer zijn er trouwens ook veel public performances :nod:

Hoi ChicA,

Ik ben net terug van Ibiza. De reis en het verblijf is opzich niet veel duurder als bijvoorbeeld Mallorca, maar als je graag uitgaat dan mag je wel over een aardig budget beschikken.
Pacha entree kost bijv. 37 euro en de drankjes (zowel gewoon frisdrank als bijv. malibu pineapple) kosten ca. 10 euro.

Excursies zijn normaal geprijsd en sommige eettentjes zijn niet zo duur, maar als je bij Café del Mar bijvoorbeeld de zonsondergang wil zien, dan betaal je behoorlijk wat voor een drankje.

Toch is Ibiza helemaal leuk. Supereiland. Prachtige stranden, mooi helder water en heel veel te doen! Dus, overweeg het…

Groetjes,

Tientje84

Beste Chica,

Ibiza is zo duur als je t zelf maakt. Maar je kan ook prima voor minder genieten op het eiland. Er zijn heel erg veel leuke restaurantjes en barretjes die helemaal niet zo duur zijn. Kijk maar eens op deze site: www.onevillasibiza.co.uk/ of gewoon op de Nederlandse website: www.huishurenibiza.nl/op-ibiza/restaurants/. Een aantal aanraders zijn Can Berri Vell en Can Domingo bijvoorbeeld.